مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: تغییری در قیمت خرید تضمینی گندم از گندمکاران خراسان رضوی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 20 November 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا نوروزی با اشاره به ذخیره 391 هزار تُن گندم در قالب 47 هزار و 669 محموله علاوه بر نیاز کشاورزان اظهار داشت: امسال قیمت پایه خرید تضمینی گندم 13 هزار ریال بوده و تغییری در قیمت خرید آن صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: پنج هزار و 110 میلیارد ریال به حساب گندمکاران و تسویه همه مطالبات آنها جهت ارائه اعتبار لازم به گندمکاران برای پرداخت مطالبات صورت گرفته؛ همچنین خدمت‌رسانی به گندمکاران با زمان کم و قابل قبولی پیش می‌رود.

نوروزی با اشاره به در نظر گرفتن 53 مرکز کمیسیون خرید در سطح سیلوهای دولتی، خصوصی، انبارهای تعاون روستایی و کارخانه‌های آردسازی جهت خدمت‌رسانی به گندمکاران در زمان کم، خاطرنشان کرد: تعلق  71 درصد از حجم خرید به مراکز و کمیسیون‌های خرید بخش دولتی و 29 درصد از همین آمار به مباشران، توسط همکاری با بخش خصوصی و بهره‌برداری از ظرفیت انباری سازمان تعاون روستایی است.

وی با اشاره به عهده‌داری  هشت کارخانه آرد، 31 مرکز و انبار تعاون روستایی، هفت سیلوی بخش خصوصی و هفت سیلوی دولتی نیز به عنوان مباشر وظیفه خرید تضمینی گندم علاوه‌ بر نیاز کشاورزان ادامه داد: بیشترین خرید تضمینی متعلق به تربت‌جام است.

نوروزی با اشاره به انجام بیشترین خرید توسط تربت جام با 63 هزار تُن، مشهد با 45 هزار تُن و چناران با 44 هزار تُن در خراسان‌رضوی افزود: 288 هزار هکتار از مزارع خراسان‌رضوی در حال استفاده در جهت کشت گندم آبی و دیم در امسال هستند؛ همچنین سال گذشته 607 هزار تن گندم در این استان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری شد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار