رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد خسارت زلزله به اماکن جهاد کشاورزی استان را ۳۰۰ میلیارد تومان بیان کرد.
کد خبر: ۵۲۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 20 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: زلزله در استان کرمانشاه خسارت های زیادی را در برداشته بطوریکه اکثر ساختمان های این سازمان در مناطق زلزله زده قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به میزان خسارت وارده افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سرپل ذهاب و مراکز مربوطه به دلیل آسیب جدی قابل استفاده نیستند، مرکز خدمات ازگله کاملا تخریب شده، ساختمان ها و مراکز شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، جوانرود، گیلانغرب و قصرشیرین هم خسارت  زیادی دیده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد خسارتها که به این سازمان ارسال می شود اقدامات قانونی برای تامین اعتبار آن انجام خواهد شد.

شهبازی گفت: علی رغم خسارت شدید به ادارات سازمان جهادکشاورزی و مراکز خدمات در شهرستان های زلزله زده و عزادار شدن همکاران بدلیل فوت اعضای خانواده و همکاران، اما پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از روز پس از زلزله و در زیر چادر مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.

وی یادآور شد: از زمان وقوع زلزله تمام امکانات و تجهیزات سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به صورت شبانه روزی بسیج شده و از ساعات اولیه کارخدمات رسانی به روستائیان و عشایر را انجام داده اند و علی رقم اینکه بیش از ۵۰۰نفر از پرسنل وزارت جهادکشاورزی در۵ شهرستان اصلی که زلزله خسارت وارد کرده خود و خانواده شان جزء مردم آسیب دیده بوده 

و حتی تعدادی از همکاران و خانواده های آنان فوت کرده و یا دچار آسیبهای جدی جسمی و روحی شده اند اما یک لحظه مردم را تنها نگذاشته و به خدمت رسانی مشغول بوده اند.

این مسئول گفت: ز لحظه وقوع زلزله فعالیت تمام پیمانکاران بخش آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تعطیل شده و کلیه ماشین آلات سنگین و سبک آنها شامل تمامی فضاهای کارگاهی وپرسنل تخصصی و مهندسین ناطر، بیش از ۱۰۰دستگاه ماشین سنگین شامل بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، لودر، کمپرسی و... و. با هماهنگی ستادمدیریت بحران استان و استانداری 

کرمانشاه کار امداد رسانی به آسیب دیدگان و آواربرداری و نجات مصدومین و بیرون آوردن اجساد را انجام داده و پس از امداد اولیه به مردم روستایی و عشایر مستقر در منطقه؛   تعداد۱۷ دستگاه بیل مکانیکی، ۷ دستگاه کمپرسی و سایر از ماشین آلات و تجهیزات هم به همراه ۶۵ اکیپ دامپزشکی درحال دفن بهداشتی دامهای تلف شده روستائیان و عشایر هستند.

شهبازی ادامه داد: همچنین ظرفیت پخت بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و کارگاههای آب و خاک شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین آماده شده که تاکنون به سقف ۱۰ پرس غذای گرم رسیده و در روزهای آتی پس از دریافت مواد خام سعی می شود این تعداد افزایش یافته و به ظرفیت ایجاد شده برسد.

وی گفت: با توجه به تخریب ۵۰ تا ۱۰۰درصدی ادارات و ساختمانهای اداری مدیریت های جهاد کشاورزی در شهرستانها و دهستانهای شهرستانهای غربی، ادارات تابعه وابسته به وزرات جهاد کشاورزی و مراکز اموزشی این وزارتخانه تاکنون خدمات به صورت میدانی انجام می شد و از روز شنبه ۲۷ آبان ماه طبق دستور استاندار محترم تمام ادارات وابسته به وزارت 
جهادکشاورزی فعالیت خود را در زیر چادر به صورت رسمی آغار کرده و پرسنل مشغول خدمات رسانی به کشاورزان برای امور اجرایی و کشاورزی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار