کد خبر: ۵۲۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 20 November 2017
تابناک / مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: قبل از شروع دهه وقف، 40 مورد وقف جدید در استان گیلان به ثبت رسیده بود که در طول دهه وقف امسال نیز 10 مورد به تعداد مذکور اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علی‌زاده ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات در محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف به‌کارگیری ظرفیت‌ اصناف و بخش‌های مختلف جامعه در راستای ترویج فرهنگ وقف است.

وی با بیان اینکه اصناف خوبی در جامعه وجود داشته که اگر پای‌کار بیایند تغییرات خوبی در وضعیت موقوفات کشور حاصل می‌شود، تصریح کرد: وقف یک ابزار کارآمد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جهت حل مشکلات جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه جهت ترویج فرهنگ وقف و توسعه آن در جامعه باید بهترین نظرات و راه‌کارها اخذ شود، خاطرنشان کرد: اوقاف افتخار دارد که در این سال‌های اخیر از ابزارهای مختلف جامعه نظیر ابزار هنر و رسانه جهت ترویج فرهنگ وقف استفاده بهینه کرده است.  

علی‌زاده با تصریح براینکه زحمات و تلاش‌های مسئولین دستگاه‌های اجرایی بدون حضور رسانه‌ها و عدم رسانه‌ای شدن آن ابتر می‌ماند، بیان کرد: رسانه‌ها بهترین، همراه‌ترین، ارزشمندترین، سهل‌الوصول‌ترین و مطمئن‌ترین پل ارتباطی بین ملت و دولت هستند.

وی قرآن، بیانات و خطبه‌های اهل‌بیت را رسانه دانست و گفت: تاکنون بالغ‌بر 200 نشست تخصصی با اصناف مختلف و تأثیرگذار جامعه نظیر فرهنگیان، دانشجویان، دانش‌آموزان، بازاریان، پزشکان، علما و مهندسین برگزار شده و قرار است 40 نشست دیگر در طول دهه وقف امسال نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به شعار امسال دهه وقف تحت‌عنوان «همه واقف باشیم» خاطرنشان کرد: مبلغ در موقوفات زیاد مهم نبوده و تنها با یک جلد کتاب پنج‌هزار تومانی و 10‌‌هزار تومانی می‌توان سنت حسنه وقف را به‌جا آورد.

علی‌زاده با بیان اینکه قبل از شروع دهه وقف، 40 مورد وقف جدید در استان گیلان به ثبت رسیده بود که در طول دهه وقف امسال نیز 10 مورد به تعداد مذکور اضافه شد، افزود: انقلاب، امام راحل، رهبری و ملت ایران اسلامی به ما یاد داده‌اند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کار نشد وجود ندارد.

وی تعداد پروژه‌های موقوفات استان گیلان را حدود 255 پروژه دانست و گفت: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای دوهزار تا سه‌هزار نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد که خادم‌های رسمی، افتخاری و نیروهای اداری را نیز شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار