مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: تعداد ۲۹ شهر خراسان رضوی که ۶۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند در شرایط تنش آبی و یا سربه سر قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 21 November 2017
به گزارش تابناک : حسین اسماعیلیان اظهار کرد: خشکسالی های چند سال اخیر باعث شده تا شاهد افت آب سفره های زیر زمینی باشیم که این برای آینده نگران کننده است.

وی افزود: یکی از راه های صرفه جویی آب، جدا سازی آب شرب است که در خراسان رضوی این طرح در دو شهرستان بجستان و جنگل اجرایی و طرح مطالعاتی پنج شهر دیگر استان نیز آغاز شده است.

مدیر عامل آبفای خراسان رضوی با اشاره به اهمیت صرفه جویی از سوی مشترکین ابراز کرد: تعداد ۲۹ شهر استان از سال گذشته وارد شرایط تنش آبی و یا سربه سر شده اند که با برنامه ریزی هایی از مهر ماه گذشته در حال کاهش نگرانی ها در این شهرها و تامین آب اضطراری آن هستیم.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال نیز شاهد بارندگی های نرمالی نخواهیم بود و از اکنون برای سال ۹۷ برنامه ریزی های صورت گرفته تا نگرانی بحران آب برای سال آینده را نیز به حداقل برسانیم.

اسماعیلیان در خصوص پروژه توسعه جایگاه های برداشت آب در گناباد افزود: این پروژه نیاز به ۴۵کیلومتر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال دارد که در مرحله نخست کار، عملیات اجرایی را با اعتباری معادل  پنج میلیارد ریال آغاز خواهیم کرد که مناقصه آن در هفته آینده برگزار خواهد شد.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار