معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: از تابستان 95 تا تابستان 96، 184 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که این مقدار 23 درصد اشتغال کشور را شامل می شود.
کد خبر: ۵۲۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 21 November 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی امروز در گردهمایی نمایندگان کارگران که به مناسبت 29 آبان ماه، سالگرد تصویب قانون کار، در اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون اساسی قانون موضوعه کشور است و مبنای همه کارهاست. در این قانون آزادی انتخاب شغل در اصول 28، 29 و 43 و حمایت از کارگران در اصول 3، 28 و 29 و 43 آمده است. حمایت دولت از تشکل‌های کارگری در عرصه کارگری نیز در این قانون تصریح شده و قانون کار نیز بر پایه همین اصول نوشته شده است.
وی با بیان اینکه ما هم صددرصد با تعطیلی تشکلات کارگری مخالفیم اما قانون همواره در مسیر زمان نیاز به اصلاحات رو به رشد دارد، عنوان کرد: در استان خراسان رضوی 1100 تشکل کارگری فعال وجود دارد و نزدیک به 800 هزار کارگر در بیش از 200  هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان ما مشغول به کار هستند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: 49 درصد اشتغال استان مربوط به واحدهای توزیعی، 18 درصد مربوط به واحدهای تولیدی و 34 درصد مربوط به واحدهای خدماتی است. استان خراسان رضوی ار نظر تعداد واحدهای کارگری تولیدی، توزیعی و خدماتی رتبه چهارم کشور را داراست. همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری واحدها، استان ما رتبه پنجم کشور را دارد و از لحاظ ایجاد اشتغال در کشور رتبه سوم کشور را داریم؛ یعنی 7 درصد اشتغال کشور را ما به خود اختصاص داده ایم.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید این روند رو به افزایش بوده است، یعنی از تابستان 95 تا تابستان 96، 184 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که این مقدار 23 درصد اشتغال کشور را شامل می شود در حالی که ما 8 درصد جمعیت کشور را داریم.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار