عملیات اجرایی 2 طرح عمرانی با اعتبار 85 میلیارد ریال امروز سه شنبه در دانشگاه مازندران آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 21 November 2017
به گزارش تابناک : رئیس دانشگاه مازندران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح در بابلسربیان کرد: این 2 طرح شامل استخر و مرکز تکثیر پرورش حیوانات آزمایشگاهی است.
دکتر سید خلاق میرنیاء افزود: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مازندران، احداث یک استخر ضروری بود.
وی اظهارداشت: 60 درصد هزینه احداث این استخر از سوی بخش خصوصی و بقیه از سوی دانشگاه مازندران تامین شده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این طرح ورزشی علاوه بر استفاده دانشجویان ، اساتید و کارکنان ، عموم مردم نیز می توانند بهره مند شوند که عواید آن 60 درصد به بخش خصوصی و 40 درصد به دانشگاه برمی گردد.
رئیس دانشگاه مازندران، اعتبار ساخت استخر دانشگاه را 80 میلیارد ریال برشمرد و گفت: این طرح در سه هزار و 700 مترمربع اجرا خواهد شد.
میرنیا همچنین درباره طرح مرکز تکثیر پرورش حیوانات آزمایشگاهی نیز گفت: با توجه به رشته های شیمی، ژنتیک، بیولوژی و تربیت بدنی احداث این مرکز آزمایشگاهی یک امر ضروری بود.
وی ادامه داد: در شرایط قبلی حیوانات آزمایشگاهی با وضع نامطلوبی خریداری و برای فعالیت های تحقیقاتی نگهداری می شدند که با راه اندازی این مرکز تکثیر پرورش حیوانات آزمایشگاهی، نه تنها کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان برآورده خواهد شد بلکه مازاد آن نیز فروخته می شود.
میرنیاء گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، دانشگاه مازندران موظف است که تا پنج سال آینده نصف هزینه های دانشگاه را خودش تامین کند که این 2 طرح در درآمدزایی برای دانشگاه نقش مهمی دارد که امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
دانشگاه مازندران 11 دانشکده دارد که حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا در آن مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه همچنین بیش از 360 عضو هیات علمی دارد و از جمله دانشگاههای کشور است که از دانشجویان خارجی میزبانی می کند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار