معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: عضویت در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی رشد ۱۷ درصدی در نیمه نخست امسال داشته است.
کد خبر: ۵۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 21 November 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی ظهر سه شنبه در مراسم روز کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی با جمعیت بیش از ۶ میلیون نفر ۴۰۰ کتابفروشی و ۲۰۵ کتابخانه داریم اظهار کرد: پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری مشهد طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: فرهنگ کتابخوانی نیاز به توسعه دارد که در این راستا باید منابع انسانی را توسعه بخشیم و به زنجیره فرهنگ کتابخوانی از جمله کتاب، نویسنده، کتابدار، چاپ، ناشر، کتابخانه، کتابخوان، و خریدار کتاب توجه کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی  استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری عضویت در کتابخانه های عمومی استان ۱۷ درصد و مراجعه به کتابخانه ها ۲۰ درصد رشد داشته است.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه پویش ملی کتابگردی دوم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان راه اندازی می شود گفت: بهره برداری از ساختمان کتابخانه عمومی مشهد که ساخت آن از سال ۷۴ آغاز شده بود با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد کتابخانه ها، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد سال آینده انجام می شود.

سید سعید سرابی افزود: طی سال های اخیر در عرصه کتاب و کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است که برگزاری نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام نیز که از  ۹ تا ۱۶ آذر ماه در مشهد برگزار می شود یک نمونه آن است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار