تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کردند که ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا موجب تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی شده و این مساله افزایش قیمت جهانی نفت و طلا دو کالای راهبردی را در پی داشته است.
کد خبر: ۵۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 22 November 2017
به گزارش تابناک : موسسه کاپیتال اکونومیکس در ادامه افزود: پیش بینی می شود تنش های سیاسی در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیش از پیش تشدید شود و این مساله همچنان موجب تقویت تقاضا و قیمت طلا و نفت در سال های آینده خواهد شد.
این گزارش افزود: ترامپ بارها با انتشار توییت های جنجالی، یک بحران دیپلماتیک بزرگ را رقم زده است.
نگرانی ها نسبت به تشدید تنش ها در سوریه، کره شمالی و مسائل مربوط به ایران مهمترین عواملی است که می تواند بر قیمت جهانی نفت و طلا تاثیرگذار باشد. نفت برنت و طلا دو کالایی هستند که بیشترین سود را از تشدید بی ثباتی سیاسی در جهان طی یک سال گذشته کسب کرده اند.
تحلیل منطقی این است که با ادامه ریاست جمهوری ترامپ و تشدید تنش های سیاسی، قیمت جهانی طلا و نفت طی سال های آینده نیز ادامه یابد. در صورتی که یک درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی رخ دهد یا یک درگیری بزرگ در خاورمیانه حادث گردد، بی شک تقاضا و قیمت جهانی نفت و طلا با افزایش فزاینده ای روبرو می شود.
به نوشته طلا ،البته از سوی دیگر سیاست های سختگیرانه پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره می تواند مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا و نفت طی ماه های آینده باشد.
به نظر می رسد سیاست های تجاری ترامپ در عرصه بین المللی نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای جهانی داشته باشد. تاکید ترامپ بر تقویت سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی و مخالفت با ادامه عضویت آمریکا در پیمان تجارت آزاد نفتا موجب نگرانی های گسترده ای شده است.
به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.نوسانات  ارزش دلار  آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا به شمار می رود.






منبع : کیتکونیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار