نخستین سامانه سیار ارائه خدمات کارت هوشمند ملی با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۲۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 22 November 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی دراین مراسم با بیان اینکه کلید ورود به شهر الکترونیک، کارت هوشمند ملی است گفت: در سطح کشور تاکنون ٢٨ میلیون کارت هوشمند ملی و در خراسان رضوی نیز یک میلیون و 800 هزار کارت صادر شده است.

وی افزود: روزانه در استان 4 هزار و 500 کارت هوشمند ملی صادر می شود در حالیکه ظرفیت صدور کارت هوشمند در این استان روزانه 9 هزار کارت می باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بخش عمده ای از سالمندان، معلولین و بیماران برای صدور کارت هوشمند مشکل دارند و ایستگاههای سیار که امروز اولین آن در استان خراسان رضوی افتتاح شد این جمعیت را هدف قرار داده است.

حسینی گفت: در هفته های آینده قرار است ٨٠٠ ایستگاه سیار در کشور راه اندازی شود که امیدواریم دست کم ٨٠ ایستگاه آن به خراسان رضوی اختصاص یابد.

وی سامانه سیار ارائه خدمات کارت هوشمند ملی را از دو جهت دارای اهمیت دانست و افزود: از یک سو صدور کارت هوشمند ملی دروازه ورود به شهر الکترونیک است و از دیگر سو به دلیل اینکه قشری از مردم را برای خدمات هدف قرار داده است که به شکل طبیعی قادر نیستند این کارت را دریافت کنند، گامی در جهت تحقق عدالت است.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون هشتاد مرکز صدور کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد، گفت: این مراکز می توانند روزانه 9 هزار کارت صادر کنند اما در عمل فقط 4 هزار و 500 نفر روزانه به این مراکز مراجعه می کنند.

وی افزود: بخشی از کسانی که به این مراکزمراجعه نمی کنند جمعیتی هستند که به دلیل بیماری، سالمندی، معلولیت و روستا نشینی قادر به مراجعه نیستند و ایستگاههای سیار این خدمات دسترس را برای آنها ارائه خواهد کرد.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار