مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: ابلاغ خرید حمایتی زعفران از استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی با دستور وزیر جهاد کشاورزی صادر شده است.
کد خبر: ۵۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 22 November 2017
به گزارش تابناک : حسین صفایی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  با بیان این که ابلاغ خرید صادر شده کمک بزرگی به کشاورزان استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی می‌کند، افزود: کشاورزان این دو استان ۸۰ درصد از زعفران کشور را تولید می‌کنند.

وی گفت: نرخ خرید برای زعفران از منطقه شرق کشور را ۱۰ درصد بالاتر از رقم کشاورز تعیین کرده و وجه پرداختی به حساب کشاورزان در بازه زمانی سه ماهه از زمان خرید واریز می‌شود که ۴۰ درصد آن در زمان خرید و ۶۰ درصد دیگر در این فاصله زمانی و حتی زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از میزان زعفران خریداری شده ۹۸.۵ درصد آن خالص و بی‌نقص بوده است و فقط در ۶ محموله ناخالصی دیده شده که این میزان معدال ۱.۵ درصد مجموع زعفران خریداری شده از ۴۰۰ محموله بوده است.

 
صفایی با بیان اینکه پسته بیشترین ارزآوری را در میان محصولات کشاورزی دارد،گفت مشکلات کم‌آبی در همه حوزه‌ها و به‌ویژه در بخش کشاورزی نگران‌کننده و به‌دنبال تولید محصولات با کیفیت با مصرف آب کمتر هستیم که ایران در تولید و صادرات پسته در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: همچنین ایران در تولید محصولات دیگر نظیر خرما در جایگاه دوم دنیا، در انگور و کشمش در جایگاه سوم جهان و در زعفران در جایگاه نخست دنیا قرار دارد و میزان صادرات زعفران ایران به سراسر دنیا ۲۰۰ تن است.






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار