مجید واحدی‌زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون اردبیلی امروز بر اثر ایست قلبی در گذشت .
کد خبر: ۵۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 22 November 2017
 
به گزارش تابناک اردبیل، واحدی زاده متولد سال 1347 در اردبیل می باشد. واحدی زاده بازی در تئاتر و تلویزیون را در سال 1359 پس از چندین تجربه دانش‌ آموزی با نمایش دروغگو دشمن خداست و نمایش جوجی خان آغاز کرد و در سال 1369 اولین کارگردانی را با نمایشنامه عروسک ها اثر بهرام بیضایی تجربه کرد.
 
از آثار برتر وی می ‌توان به نمایش سبز، سهراب، سرخ اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شد و در سال 1381 با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در آلمان شرکت کرد.
 
واحدی زاده در سال 1384 با نمایش اژدها چهرک در فستیوال 'شبهای سفید' در آلمان و فستیوال 'پر کردن فضای خالی' در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال 1384 نمایش اژدها چهرک را در تفلیس به نمایش درآورد.
 
او برنده جایزه‌ های فراوانی در جشنواره ‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره ‌های سراسری و بین‌ المللی از جمله جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌ است.
 
واحدی ‌زاده همچنین در سال 81 به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال 82 به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه آوای مهر از سوی کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد.
 
او همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار