تابناک / نویسنده و پژوهشگر موسیقی بابیان اینکه جدای از آوازخوانی، یک نویسنده کتاب است، گفت: کتاب واژه‌شناسی گیلکی به همت 15 واژه‌شناس گیلک زبان تا سال آینده به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 22 November 2017
تابناک / نویسنده و پژوهشگر موسیقی بابیان اینکه جدای از آوازخوانی، یک نویسنده کتاب است، گفت: کتاب واژه‌شناسی گیلکی به همت 15 واژه‌شناس گیلک زبان تا سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

ناصر وحدتی صبح امروز در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی استان گیلان با اشاره به نقش کتاب در سیر تکامل انسان اظهار کرد: در یک‌صد سال اخیر برای همه روشن‌شده است که کتاب برای تکامل انسان اهمیت بسیار زیادی داشته است.

وی به فرهنگ کتاب‌خوانی به دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب کتاب درگیر تروریسم شده بود و حکومت فکر می‌کرد انقلاب از دل کتاب و کتاب‌خوانی بیرون می‌زند.

نویسنده و پژوهشگر موسیقی بابیان اینکه کارگزاران حکومت تصور می‌کردند تروریست‌ها درگذشته کتاب می‌خواندند و آدم می‌کشتند، گفت: قبل انقلاب هرکسی کتاب می‌خواند به یک تا چند سال حبس محکوم می‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شد که تروریست هرگز کتاب نمی‌خواند و هم نوع خود را به خاطر مسائل ایدئولوژیکی نمی‌کشد.

خوانده ترانه‌های فولکلور گیلان با اشاره به اینکه هر کتابی ارزش یک‌بار خواندن را دارد، خاطرنشان کرد: 16 عنوان کتاب را به رشته تحریر درآورده‌ام و قبل از اینکه یک آوازخوان باشم، یک نویسنده کتاب هستم.

وحدتی بابیان اینکه درگذشته شاخص نشر کتاب کم بود اما اکنون شاهد انقلابی در نشر کتاب هستیم، افزود: درگذشته طی یک سال کلاً 2 هزار عنوان کتاب داشتیم اما اکنون هر ناشری در ماه 60 عنوان کتاب چاپ می‌کند که سالانه یک‌صد هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود.

وی از کتابت واژه‌شناس گیلانی خبر داد و گفت: 15 واژه‌شناس گیلک از کل استان را دعوت کرده‌ایم و در تلاشیم تا جلد اول کتاب را که هم‌اکنون در حال رایزنی با ناشر هستیم، تا سال آینده به بازار عرضه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار