مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: ۱۱۷ کتابخانه عمومی در سطح خراسان رضوی فعال است.
کد خبر: ۵۲۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 22 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ حسین اکبری  با تاکید بر اینکه "آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان" به‌عنوان شعار امسال هفته کتابخوانی اظهار داشت: برنامه‌های متعددی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد که یکی از این برنامه‌ها حضور در انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: از سری فعالیت‌های انجام شده مرتبط با هفته کتابخوانی، نذر کتاب، همکاری در جشنواره کتابخانه رضوی، برگزاری تور رسانه‌ای و بازدید رسانه‌ها از کتابخانه سیار نور رحمت واقع در تایباد و مشاهده تمام اتفاقات جالب از سوی این کتابخانه است.

اکبری افزود: بهره‌برداری کتابخانه مرحوم دوزنده با کمک خانواده ایشان در شهرستان مه‌ولات با پنج هزار نفر فاقد کتابخانه و برگزاری 400 نشست کتابخوان با عناوین مختلف نظیر مدرسه‌ای، عمومی، تخصصی و کتابخوانی از جمله اقدامات دیگر در هفته کتاب و کتابخوانی بوده که با موفقیت سپری شد.

وی با اشاره به معرفی بالغ بر 2400 عنوان کتاب در نشست‌های اخیر در استان خاطرنشان کرد: در نشست‌های برگزار شده سعی بر بهره‌مندی مستمعین از گفته‌های سازمان کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها با عناوین مختلف توسط آنها شده که این موضوع پیشرفت چشمگیری در عرصه کتاب و کتابخوانی داشته است.

اکبری با اشاره به وجود 117 کتابخانه عمومی در سطح استان، تصریح کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی دو نشست تخصصی با مشارکت بنیان پژوهش اسلامی برگزار شد؛ همچنین اقدامی دیگر که هرساله در هفته کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از مقام کتابداران بوده که روز گذشته انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم با حضور معاون امنیتی استاندار خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دستگاه‌های فرهنگی و نظیر این افراد ادامه داد: در 24 آبان‌ماه امسال، در سطح کشور عضویت رایگان در کتابخانه عمومی صورت گرفت.

اکبری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی مشهد افزود: بخشی از اعتبارت مورد نیاز برای کتابخانه مرکزی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای مشهد و سازمان برنامه‌ریزی تامین شده و در حال حاضر دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به لزوم کتابخوانی و تاثیر آن بر ترویج تمدن اسلامی و پیشرفت چشمگیر همه جانبه تصریح کرد: انسان در هیچ شرایطی از کتاب بی‌نیاز نمی‌شود و همیشه‌ باید به‌دنبال کتاب و کتابخوانی باشد؛ امیدواریم این بحث استدلال پیدا کرده و نه تنها در هفته کتابخوانی بلکه همیشه به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای شود.

اکبری خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، تشویق به خواندن کتاب اعم از درسی و غیر درسی در مدارس توسط آموزش و پرورش بوده که معلمان و مدیران در این زمینه می‌توانند کمک بسیاری به سازمان کتاب و کتابخوانی کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار