یک هزار و ۵۰۰زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 22 November 2017

به گزارش تابناک : مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور در همایش یاوران وقف که با حضور مسئولان، خادمان و واقفین استان در قزوین برگزار شد، گفت: شنبه هفته آینده یک هزار و ۵۰۰نفر زائر اولی که تاکنون به مشهد نرفتند به این سفر معنوی مشرف می شوند.
حجت السلام ولی عادلی به ثبت نام ۳هزار نفر در فراخوان سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اعزام هزار و ۵۰۰نفر فراهم است.
وی اضافه کرد: وقف ویژگی منحصر به فردی نسبت به سایر کارهای خیر است چرا که در طول زمان ماندگار است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان گفت: اگر کار خیری و وقفی که انجام می‌دهیم می‌خواهیم ماندگار باشد فرآیند قانونی و ثبتی آن را درست انجام دهیم که دستخوش تغییر قرار نگیرد.
وی افزود: در برخی از موقوفات افراد و مستاجرین حق و حقوقی دارند که گاهی آن را می‌فروشند اما حق موقوفه قابل انتقال و خرید و فروش نیست.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان٬ نقل و انتقال به نفع موقوفه است که باعث درآمد می شود و این درآمد را می‌توان در راه موقوفه استفاده کرد.
عادلی با اشاره به احیای موقوفات گفت: در چندسال اخیر بنیاد توسعه و عمران و معاونت بهره برداری موقوفات تاسیس شده است که موقوفات قابل بازسازی را احیا می کنند که این امر سبب افزایش سهم موقوفه می شود.
وی افزود: یکی از کارهای ما نظارت بر اجرای واقف است و همه کارهای با نیت اجرای واقف صورت می‌گیرد مگر اینکه نیت اجرا غیر شرعی باشد.
به گفته عادلی٬ از سال۸۷ تاکنون تعداد موقوفات افزایش داشته است و وقف بعد انقلاب با وقف قبل از انقلاب برابر است، کمیت وقف ممکن است نسبت به گذشته کم شده باشد اما از لحاظ تعداد و ارزش ریالی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: موکب هایی که در اربعین در مسیر کربلا بودند بعد از حادثه زلزله به کرمانشاه آمدند که نمونه کمک وقف به دولت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در این همایش گفت: وقف ثمره ماندگار و همیشه باقی است که بعد از مرگ حسنه آن به واقف می رسد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: همواره باید در پی گره گشایی از مردم باشیم و دست نیازمندان را بگیریم و واقف کسی است که این کار را همواره انجام داده و می دهد.
وی گفت: واقف کسی است که در حوزه های مختلف احساس نیاز کرده است و با بخشیدن مال خود که سخت تر از بخشیدن جان است و واقف همواره در پی رفع این احساس نیاز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: مردم به این سنت حسنه و ماندگار توجه بیشتری دارند، وقف می‌تواند در زمینه مالی به دولت کمک کنند.






منبع : صدا و سیما 
برچسب ها: زائر اولی ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار