عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت:منابع موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برای عده ای محدود بوده اما منابعی که بانک مرکزی برای تسویه حساب به آنها می‌پردازد بیت المال است.
کد خبر: ۵۲۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 24 November 2017
به گزارش تابناک : محمد قسیم عثمانی با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید برنامه زمانی مشخص برای پایان دادن به فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اعلام کنند، گفت:این موسسات یک شب به وجود نیامده اند که یک شب تعطیل شوند، چراکه این موسسات به تدریج به وجود آمده اند و به تدریج باید از بین بروند و هر چقدر با عدم نظارت تعدادشان بیشتر شده با نظارت بیشتر باید در زمان محدودتری تعدادشان به صفر برسد و با مشتریان خود تسویه حساب کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید در اسرع وقت برنامه زمان بندی برای جمع شدن تمامی موسسات ارائه کند، افزود:در این میان نباید به موسسه جدیدی اجازه فعالیت داده شود و در حالی که موسسات کم‌کم جمع می شوند، موسسات جدید پا به عرصه بگذارند، لذا  ورودی بازار این موسسات باید بسته شود و در یک برنامه زمانی دقیق و تحت نظارت بانک مرکزی مسیر کوچک‌سازی و رسیدن به نقطه نقطه صفر آنها طی شود، تا همانند کاسپین دولت مجبور نشود از منابع بانک مرکزی بدهی این موسسات را پرداخت کند.

اجازه نداریم از منابع عمومی کشور برای بازپرداخت بدهی موسسه ای خاص استفاده کنیم

وی ادامه داد:منابع این موسسات برای عده ای محدود است اما منابعی که بانک مرکزی برای تسویه حساب به آنها می‌پردازد بیت المال بوده و برای عموم مردم است، لذا اجازه نداریم از منابع عمومی کشور برای بازپرداخت بدهی موسسه ای خاص استفاده کنیم.

عثمانی با بیان اینکه بانک مرکزی باید تمامی موسسات شناسایی و تا زمان سررسید بازپرداخت  سپرده سپرده‌گذاران پرده جدیدی اخذ نشود، یادآور شد:اگر تصمیم آنی گرفته شود که تا پایان سال موسسات دیگر فعالیت نکنند، بی نظمی بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود و ناامنی اقتصادی بیشتری برای سپرده گذاران ایجاد می شود که به مصلحت سپرده گذاران نیست.

نامه نگاری برخی نمایندگان با بانک مرکزی برای تشکیل موسسه ای خاص جهت اشتغالزایی

وی افزود:روند رو به کاهش فعالیت موسسات غیرمجاز می‌تواند در آینده ما را به این نقطه برساند که این موسسات در عرصه اقتصاد وجود نداشته باشند نقش مخل در اقتصاد کشور بازی نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه برخی نمایندگان برای تأسیس برخی موسسات به بانک مرکزی نامه می‌نویسند تا اجازه فعالیت به این موسسات داده شود، ادامه داد:در این اقدام عواقب کار دیده نمی‌شود و نمایندگان به این فکر می‌کنند که با تاسیس یک موسسه اشتغال‌زایی می‌شود اما به آثار سوء پولی این موسسات توجه نمی کنند.

بانک مرکزی مقصر ایجاد موسسات غیرمجاز است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس در بخش نظارتی ضعف داشته اما وظیفه خاص و تخصصی در این حوزه با بانک مرکزی است،تصریح کرد: بانک مرکزی مقصر ایجاد این موسسات بوده و بزرگترین عامل برای گسترش آن ها در شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم ناشی از ضعف نظارت بانک مرکزی است.






منبع : خانه ملت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار