کارگاه اصول نقد فیلم روز جمعه از سوی سازمان بسیج رسانه قزوین و در حاشیه نمایش فیلم 'خفه گی' برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 24 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، علی حیدر شاه حسینی، منتقد و پژوهشگر سینما در این کارگاه که در تالار حافظ حوزه هنری قزوین برگزار شد،گفت: نقد فیلم بدون مطالعه و آگاهی، غیرعالمانه و سطحی است و آگاهی به مقدمات و مبانی سینما برای قلم زدن در نقد فیلم ها ضروری است.
وی ضمن تبیین مقوله درک فیلم برای نقد یک اثر،افزود: درک و نقد فیلم مشخصات، ویژگی ها و لوازمی دارد و لازمه ورود به عرصه نقد آگاهی از برخی مسائل است.
شاه حسینی، راه آگاه شدن بر مسائل نقد و درک فیلم را مطالعه کردن دانست و گفت: باید برای نقد فیلم با مبانی سینما، اصول فیلمبرداری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و مقدمات فیلم برداری شامل نور، صدا و تصویر آشنا بود.
وی اضافه کرد: نقد فیلم ها بدون آگاهی بر مقدمات و مبانی، نقدی غیر عالمانه است و نقد عالمانه به مقدمات و مطالعه نیازمند است.
این پژوهشگر سینما افزود: مطالعه کتب هایی در خصوص مبانی سینما برای نقد و درک فیلم موثر هستند.
شاه حسینی افزود: همچنین کتاب هایی در خصوص تاریخ سینمای جهان و ایران وجود دارند که از لوازم درک فیلم هستند و با مطالعه آنها می توان وارد مرحله نقد فیلم شد.
وی ادامه داد: نیاز دیگر برای درک فیلم و در ادامه نقد آن، مشاهده مداوم است و دیدن فیلم های شاخص تاریخ سینما نیز در این زمینه بسیار موثر هستند.
شاه حسینی تاکید کرد: دیدن فیلم های مطرح و برجسته تاریخ سینمای ایران برای قلم زدن در خصوص فیلم ها و انس گرفتن با سینما و نقد آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار