نزدیک به دوماه از روی کار آمدن سلیمانی دشتکی در استانداری ایلام می گذرد ، استاندار ایلام در جلسات متعدد از یک سو با شایعه قلمداد کردن تغییرات مورد ادعای شبکه های اجتماعی ورسانه ها، مدیران را به تداوم کار خود دعوت کرده و از سویی دیگر با رایزنی با نمایندگان مجلس ،ستادهای انتخاباتی حسن روحانی وبخش از سیاسیون استان ،موضوع معرفی مدیران و اخذ رزومه افراد مورد نظر آنان را مطالبه می کند.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 24 November 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم،یکی از موضوعاتی که بیش از سایر موضوعات ،در رسانه ها وشبکه های اجتماعی به آن پرداخته شد و بهتراینکه که بگوییم، در راس مطالبات جدی بخش مهمی از نخبگان سیاسی و اجتماعی استان قرار گرفت ،مقوله تغییرات مدیریتی در سطح دستگاههای اجرایی استان است.

منتقدین ومطالبه گران این بخش معتقدند که با تغییر دولت ،لزوم تغییر در راس هرم اجرایی استان با تمام مدیریت های تحت امرآن  ، آن هم درراستای یک دست نمودن دستگاههای اجرایی با راس هرم سیاسی و اجرایی قدرت یعنی جناح پیروز انتخابات( از حیث فکری و سیاسی  )، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد .

بررسی این مطالبه مهم از بُعد چرایی برگزاری انتخابات و به قدرت رسیدن طیف منتسب به آنان ولزوم گردش نخبگان و مهمتراز همه استفاده از فعالین سیاسی توانمند جناح پیروز ،نشان می دهد که این مطالبه چندان هم مطالبه ودرخواست بی ربطی نیست.زیرا درصورت عدم حصول این مهم و تداوم بقای مدیرانی از دولت های غیر متجانس از نظر سیاسی وفکری در راس دستگاههای اجرایی ،حضور نخبگان سیاسی و فکرهای مختلف بعنوان گرم کنندگان تنور انتخابات ویا شفاف تر بگوییم حضور افکار متنوع در ستادهای انتخاباتی چندان ضروری به نظر نمی رسد.

اگر بگوییم فلسفه رقابتهای انتخاباتی و حضور صاحبان فکر،تحصیلکردگان منتسب به طیفهای سیاسی رقابت کننده در انتخابات ریاست جمهوری صرفا برای تغییر شخص رییس جمهور بوده واین طیف عظیم وگسترده در جای جای کشور ،چشمداشتی از فعالیتهایشان نداشته ویا بدنبال سهمی از کیک قدرت نبوده اند ویا اینکه از رییس جمهور منتخب، انتظاری غیر از استفاده از ظرفیت آنان یا سایر نیروهای همفکر در مناسب اداری یا در راس دستگاههای اجرایی دارند ،سخن به گزاف رانده واصولا انتظاری غیر معقول وخلاف گفتمان حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری در کشور محسوب می شود.

استان ایلام هم در کارزارهای انتخاباتی و مقوله واگذاری مناصب به سیاسیون وفعالین طیف پیروز انتخابات ریاست جمهوری ،تافته جدا بافته نیست وبه هرشکل ممکن باید سهم فعالین سیاسی ،ستادهای انتخاباتی و کسانی که درراستای پیروزی کاندیدای همفکراشان  شب وروز های زیادی از کار وزندگی بریده و در میان ستادهای انتخاباتی بیتوته نمودند،در تقسیم و واگذاری مناصب مدیریتی دیده شوند (البته لزوم استفاده از نیروهای همفکر با دولت و فعالین سیاسی به معنای نفی سایر فاکتورهای مهم نظیر توانمندی ،کارآمدی وتعهد نبوده واین فاکتورها مکمل همدیگر تلقی می شوند).

این روزها با پایان یافتن ماموریت بزرگ اربعین که مصادف با روی کارآمدن استاندار جدید ایلام بخش بزرگی از پتانسیل استانداری وسایر دستگاههای اجرایی را به خود اختصاص داد ،همه نگاهها به قاسم سلیمانی دشتکی معطوف شده است .

همه کسانی که دل در گرو توسعه وتعالی استان از طریق چرخش نخبگان و استفاده از ظرفیتهای بالقوه وکارآمد نیروی انسانی استان دارند ،منتظرند تا تحقق مطالبات خود در راستای تغییرات جدی در راس برخی از دستگاههای اجرایی را شاهد باشند .دستگاههای اجرایی که همزمان با وجود برخی افراد  رانتی  ناکارآمد در راس آنها ،عملا ترمز رشد وتوسعه وبالندگی آنان نیزکشیده شده است.

گرچه استاندار ایلام با تغییر دو مدیر کل درون سازمانی دراستانداری واستفاده از ظرفیتهای تحصیلکرده و جوان همفکر دولت ،عملا زنگ ایجاد تغییرات در راس دستگاههای اجرایی استان را به صدا درآورد ،اما مطالبات بخش عمده ای از نخبگان وسیاسیون استان تنها در سایه تداوم این مشی فکری سلیمانی دشتکی ولزوم خانه تکانی جدی وپررنگ در سایر مناصب حساس و تاثیر گذار استان محقق خواهد شد.

نزدیک به دوماه از روی کار آمدن سلیمانی دشتکی در استانداری  ایلام می گذرد ، استاندار ایلام در جلسات متعدد از یک سو با شایعه قلمداد کردن تغییرات مورد ادعای شبکه های اجتماعی ورسانه ها، مدیران را به تداوم کار خود دعوت کرده و از سویی دیگر با رایزنی با نمایندگان مجلس ،ستادهای انتخاباتی حسن روحانی وبخش از سیاسیون استان ،موضوع معرفی مدیران و اخذ رزومه افراد مورد نظر آنان را مطالبه می کند.

به هرحال واضح ومبرهن است صرفنظر از مشی متفاوت تیم مدیریتی جدید استان در عرصه های مختلف که حقا دستاوردهایی را هم برای استان به ارمغان آورده است ،ولی کماکان سیاق سابق در مسیر تداوم حضور برخی مدیران چند ساله در راس دستگاههای اجرایی استان مشهود است . همچنان دو معاونت مهم و تاثیر گذار در رشد وتوسعه استان ،یعنی معاونت عمرانی واقتصادی بوسیله سرپرست اداره می شوند،انتشار شایعات وگمانه زنی های متعدد مبنی بر فرا رسیدن فصل تغییر مدیران اشتیاق وانگیزه را از مدیران فعلی گرفته و آنچنان باید وشاید امورات اجرایی با میل ورغبت پیگیری نمی شوند . بنابراین انتظار می رود؛ استاندار محترم ایلام با اهتمام به خواست ومطالبه نخبگان استان وتداوم راهی که هفته گذشته برگزیدند ،فضا را برای چرخش نخبگان استان مهیا وراه رشد وتعالی و توسعه استان را هموار سازند.

بدون شک، دست دست کردن درتغییرات مدیریتی ،بی رغبتی برای حرکت به سوی این مهم ویا تاثیرگذاری از افراد خاص یا نمایندگان مجلس، در بین افکار عمومی شائبه اقدامات فرسایشی استانداری ایلام در تعیین مدیران مورد خواست خود را پررنگ و اقدام اخیر در جابجایی مدیر کل روابط عمومی وحوزه استاندار نیز در قالب همان حکایت معروف " دُر غلتان وآب نبات " گنجانیده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار