فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: "آذربایجان جانباز؛ خامنه‌ای دن آیریلماز" به‌عنوان شعار محوری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی انتخاب شد.
کد خبر: ۵۲۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 24 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار عابدین خرم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ستاد کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و تبریک به مناسبت نابودی شجره خبیثه داعش اظهار داشت: به فضل الهی در ایامی که با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده، 2 نعمت ارزنده به ملت ایران به‌ویژه مردم استان آذربایجان غربی عنایت فرمود که نخستین آن عبارت است از انحلال حکومت خودساخته داعش در کشورهای عراق و سوریه و حذف فیزیکی آن از صحنه جغرافیای این 2 کشور که امیدواریم در ادامه با هوشیاری امت اسلامی از این جریان تکفیری ساخته‌شده توسط استکبار جهانی از نظر فکری هم محو و نابود شود.

برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی مرهون فداکاری شهدا است

وی گفت: نعمت دوم ویژه استان آذربایجان غربی است و آن برگزاری رویدادی ملی  از جنس فرهنگ جهاد، ایثارگری، ولایتمداری، وحدت ملی، انسجام اسلامی، سبک زندگی معنوی و بالندگی علمی است که در یک کلام نام باشکوه کنگره ملی12000 هزار شهید آذربایجان غربی را با خود به یدک می‌کشد.

خرم با بیان اینکه همه اقدامات انجام‌گرفته در راستای برگزاری کنگره مرهون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهیدان است عنوان کرد: حال که توفیق برگزاری کنگره را عهده‌دار شدیم شایسته است از همه دست‌اندرکاران فعالیت‌های مفصلی که در 7 سال گذشته با همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و استانداری آذربایجان غربی انجام گرفت و در نهایت منتج به اهداف پیش‌بینی شده شد تشکر کنیم.

وی ضمن ارائه سین برنامه‌های برگزاری کنگره 12000 هزار شهید آذربایجان غربی افزود: این کنگره دارای 6 اجلاسیه است که نخستین آن 10 آبان ماه به سبب توطئه همه‌پرسی در اقلیم کردستان و با هدف تجمیع مجموعه اقوام  آذربایجان‌غربی در شهر مهاباد برگزار شد که خود نه بزرگی به جریان همه‌پرسی شمال عراق بود و سبب وحدت بیش‌ازپیش اقوام و قومیت‌ها شد تا جایی که همه گروه‌های ضدانقلاب نگرانی و انزجار خود را از این حرکت شکوهمند نشان دادند.

جهاد علمی ضامن تداوم خط سرخ شهادت است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه جهاد علمی ضامن تداوم خط سرخ شهادت است خاطرنشان کرد: اجلاس بعدی فردا 4 آذر با عنوان فرهنگ و آموزش ساعت 9:30 صبح در محل حسینیه اعظم ثارالله (ع) با هدف ارج نهادن به  شهدا و ایثارگران این عرصه و اهتمام ویژه به توسعه علمی کشور و همچنین تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی گفت: پس‌ازاین برنامه اجلاسیه بانوان با حضور بیش از 2 هزار میهمان استانی و کشوری روز 5 آذر ساعت 9:30 صبح در محل حسینیه اعظم ثارالله (ع) با هدف بزرگداشت مقام شامخ 680 شهیده زن مسلمان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود تا جایگاه این زنان در دفاع از آرمان‌های انقلاب و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بیش‌ازپیش تبیین شود.

خرم با اشاره به برگزاری اجلاسیه روحانیت و تجلیل از 87 شهید این عرصه در هفتم آذرماه و تأثیر آن در خنثی‌سازی تبلیغات مسموم گروه‌های تکفیری و التقاطی تصریح کرد: برنامه بعدی برگزاری اجلاسیه ایثارگران در 9 آذر است تا برگ سبزی باشد برای پاسداشت فداکاری‌های خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان که قطع یقین این‌ها ترجمان انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی زیستن هستند و نقش مهمی در توسعه و تعمیم انقلابی گری به نسل‌های آینده دارند.

"آذربایجان جانباز؛ خامنه‌ای دن آیریلماز"

وی با بیان اینکه امروز آذربایجان به‌عنوان سر ایران در ضمن این کنگره میثاق خود را با ولایت تجدید خواهد کرد افزود: اختتامیه این اجلاسیه‌ها برگزاری نشست اصلی با عنوان کنگره ملی 12000 هزار شهید آذربایجان‌غربی با شعار "آذربایجان جانباز؛ خامنه‌ای دن آیریلماز" با هدف تبیین ضرورت پشتیبانی از ولایت‌فقیه به‌عنوان عاملی که کشور را از بن‌بست خارج کرده، است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت: در خلال همه این برنامه‌ها 2 هدف عمده دنبال می‌شود که یکی از آنها تولید و توزیع آثار ماندگار فرهنگی با  موضوع ایثار و شهادت و دومین هدف ایجاد جنبش و جوشش اجتماعی در کشور به‌واسطه برگزاری این کنگره است که مطمئناً یکی از جریان‌سازترین عوامل جوشش و جنبش یادشده رسانه‌ها هستند که می‌توانند بر‌اساس زبان، مذهب، مختصات فرهنگی و آداب‌ورسوم این منطقه منعکس‌کننده پیام کنگره به همه  جهانیان باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره تجلیلی از همه شهدای استان از جمله شهدای ارتش، نیروی انتظامی، بسیج مردمی، مرزبانی، ژاندارمری سابق، شهدای بمباران هوایی و بمباران شیمیایی سردشت است گفت: هنگامی‌که گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان تأکید کردند که سعی کنید ماندگاری کار اساس باشد و این بیانگر دقت نظر معظم له در پاسداشت مقام شهدا است.

برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی پس از مراسم اختتامیه وارد فاز دوم می‌شود

خرم با بیان اینکه پس از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره وارد فاز دوم اجرایی خود می‌شود عنوان کرد: امروز 650 هزار برگ سند به‌عنوان ماندگارترین اثر فرهنگی و علمی جمع‌آوری‌شده که پس از برگزاری کنگره تدوین آثار در کمیته‌های علمی و  پژوهشی انجام و آثار به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: همچنین تعداد 15 نرم‌افزار چندرسانه‌ای از شهدای شاخص استان، 30مستند تلویزیونی از زندگی شهدا و خانواده آنها، 310 مستند 10 دقیقه‌ای از مادران و پدران شهدا تهیه شده است که پس از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه نشر کتاب تا به امروز 70 عنوان کتاب در قالب رمان، داستان، زندگینامه و نقش شهرستان‌های استان در دفاع مقدس برای گروه‌های مختلف سنی به چاپ رسیده که در روز اختتامیه کنگره رونمایی می‌شود.

نهضت فراگیر مردمی در پاسداشت شهدا مشهود است

وی گفت: علاوه بر 70 اثر آماده‌ شده از شهیدان، 100 اثر نیز در حوزه دفاع‌مقدس و ایثار تدارک دیده شده که به‌ این‌ ترتیب مجموعاً 170 اثر در اختیار میهمانان و مردم قرار خواهد گرفت.

خرم با بیان اینکه کمیته علمی و پژوهشی به‌صورت ویژه رسالت‌ ثبت و ضبط آثار ارائه‌ شده به دبیرخانه کنگره را به‌عنوان ذخیره‌های فرهنگی برای نسل‌های آینده بر‌عهده دارد افزود: جریان‌سازی ممتد و مستمر به‌منظور الگوپذیری جوانان از  سبک زندگی شهدای بومی هر منطقه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز شاهد نهضت فراگیر مردمی در ارتباط با پاسداشت شهدا بوده‌ایم عنوان کرد: در طول 7 سال گذشته که برای نخستین بار برای برگزاری کنگره تصمیم‌گیری شد، مراسمات متنوعی در محلات، مناطق و روستاهای استان به‌صورت خودجوش و با تلاش‌های بسیج مردمی برگزار شده است که از جمله آنها می‌توان به یادواره شهدای کارگر، روحانیون، شهدای عملیات های کربلای 5 و کربلای 7، عملیات خیبر و شهدای بمباران شیمیایی اشاره کرد که هرساله با حضور پررنگ مردم برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار