نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در این مدت که ما در مشهد بودیم، مراکز تفریحی نه‌تنها کم نشده، بلکه توسعه نیز پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 26 November 2017
به گزارش تابناک : آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با بیان اینکه با اصل تفریح و شادی مخالف نیستیم و تفریحات و شادی‌های مشروع زیادی داریم، افزود: اسلام دین غم و غصه نیست و دین شادی و درواقع دین کامل زندگی بشری است.
وی با طرح این سؤال که «چطور می‌توانیم بگوییم در جایی می‌خواهیم زندگی کنیم که از نظر امکانات جسمانی و شادی برای گذراندن روزمره وسایلی نداشته باشیم؟»، اظهار کرد: اما نمی‌توانید در مشهد با محوریت حرم و امام‌رضا(ع) که عامل جذب همه جریانات به درون شهر شده است، زندگی خود را با محوریت دیگری پیش ببرید؛ یعنی نمی‌شود بازار تفریح شما بازار ترویج حرام باشد. تفریح و شادی را داشته باشیم، زیرا لازمه زندگی در این شهر است. کسی با وجود پارک‌ها و تفرجگاه‌های متعدد مخالف نیست، اما با اینکه درون این پارک‌ها حرام اتفاق بیفتد، مخالفیم.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در این مدت که ما در مشهد بودیم، مراکز تفریحی نه‌تنها کم نشده، بلکه توسعه نیز یافته است. با این مخالفیم که بخواهیم هویت مشهد به‌عنوان حرم امام‌رضا(ع) را به هم بزنیم و محوریت مشهد را تفریح قرار بدهیم. اگر چهار تا پنج‌میلیون زائر خارجی برای زیارت امام‌رضا(ع) به مشهد می‌آیند، برای تفریح قصد سفر به این شهر را نکنند، برای تفریح می‌توان به شمال کشور یا جایی دیگر رفت، همین‌طور که امروز کسی برای تفریح و گردش در عربستان سعودی به مکه و مدینه نمی‌رود، بلکه برای زیارت می‌رود.
علم‌الهدی یادآور شد: اختلافی که اکنون با بعضی از دوستان وجود دارد، بر سر این مسئله است؛ یعنی این‌ها بر سر این مسئله توجیه نیستند که محوریت مشهد و عامل جذب گردشگری این شهر معنویت حرم امام‌رضا(ع) است. 






منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار