سردار حق طلب گفت: هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 26 November 2017
به گزارش تابناک : نشست خبری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، صبح امروز در پاتوق خبر با حضور سردار حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، سردار ناظری معاون نشر سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و صفری نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ متعالی است، گفت: کتاب، مؤثرترین عامل و ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است. در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از 8 سال قبل به این طرف، احساس کرد انتقال فرهنگ دفاع مقدس که وظیفه همه مردم است، می تواند از طریق بهترین روش که فرهنگ کتابخوانی است، ممکن شود.

وی افزود: در همین راستا از سال 89 برای اولین بار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برگزار شد. این نمایشگاه توانست یک هم افزایی بین مؤلفان و ناشران دفاع مقدس ایجاد کند. امسال هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد. تا حدی سعی می کنیم با این کار وظیفه ای که سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس دارد، ادا شود.

سردار حق طلب افزود: امیدواریم در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بتوانیم، مخاطب خوبی را جذب و کتاب‌های خوب و شریفمان را به لحاظ کیفیت و کمیت ارائه کنیم. در کنار این برنامه جاری نمایشگاه ملی دفاع مقدس و حضور مردم برای بازدید، برنامه های جانبی خوبی تدارک دیده شده است. از 9 تا 16 آذر ماه، ده برنامه برای رونمایی و معرفی کتاب خواهد بود. حدود 50 عنوان کتاب در این نمایشگاه معرفی خواهد شد و بسیج و سپاه متولی برگزاری این نمایشگاه هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان خراسان رضوی و مجموعه ناشران در برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: نزدیک به دو هزار متر فضا برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. 70 ناشر در 70 غرفه کتب و محصولاتشان را ارائه خواهد کرد. فضای ما نسبت به سال گذشته به نصف تقلیل پیدا کرده است و این در واگذاری غرفه به ناشران دفاع مقدس موثر بود. نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 9 صبح تا 21 برپا خواهد بود و پاسخگوی مخاطبان در این نمایشگاه هستیم. تا کنون بیش از 16 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

در این مراسم سردار ناظری دبیر اجرایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و معاون نشر سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به نقش اصلی معاونت فرهنگی و موسسه فرهنگی نمایشگاه‌ها در برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیان کرد: در شورای سیاستگذاری نمایشگاه از مسئولان ارتش، سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و صدا و سیما حضور دارند. دو کمیته در تهران مستقر هستند و به دلیل مصادف شدن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم، نتوانستیم در زمان خود نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی افزود: هرسال استان های متقاضی برای برگزاری نمایشگاه را بررسی می کنیم. امسال نیز مشهد مقدس، یزد، مرکزی و قم را بررسی کردیم و در نهایت به مشهد مقدس رسیدیم. متاسفانه چند سال است نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار می‌کنیم اما استقبال چندانی از آن نمی شود.

در این مراسم حسین صفری، عضو شورای برنامه ریزی نمایشگاه دفاع مقدس،  تصریح کرد: جانمایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انجام شده است. نگاهمان از اولین دوره برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس این بود که نمایشگاه استانداردسازی شود. در این دوره 200 میلیون یارانه خرید کتاب توزیع می شود که 20 درصد آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع خواهد شد. این یارانه از طریق بن کارت های الکتریکی در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

وی افزود: از دل این نمایشگاه مجمع ناشران دفاع مقدس به وجود آمد. مجمع ناشران دفاع مقدس به صورت جدی در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حضور دارد و فعال است. سنگ بنای این نمایشگاه بسیار درست گذاشته شده است و هنوز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نوپاست. از آنجا که در توزیع کتاب نقص وجود دارد، نمایشگاه کتاب استانی برگزار می‌شود. این نمایشگاه به همین نیت در استان های مختلف برگزار شد. موضوع مخاطب برای این نمایشگاه بسیار جدی است. با توجه به اینکه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با نوزدهمین نمایشگاه کتاب استانی مشهد برگزار می شود، پیش بینی می کنیم استقبال خوبی از این نمایشگاه شود. علیرغم مشکلات بودجه ای از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حمایت شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه خوبی با سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسته است.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار