استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۴ خانه تاریخی مناسب در مناطق مرکزی مشهد وجود دارد که می‌تواند برای کار فرهنگی در بخش‌های مختلف اختصاص یابد.
کد خبر: ۵۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 27 November 2017
به گزارش تابناک : علی‌رضا رشیدیان در نهمین نشست اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار داشت: بسیاری از خشونت‌های مشاهده شده در جامعه و ناتوانی در کنترل آن بین افراد، ریشه در مشکلات فرهنگی دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این استان مهد علم، ادب و فرهنگ و هنر است و این سرزمین زادگاه فرهنگ و هنر و هویت ایرانی و زبان فارسی است و باید از ظرفیت‌های فرهنگی هنر برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه استفاده کرد.
رشیدیان اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر را محل و راهکاری مناسب برای شنیدن مشکلات هنرمندان و چاره‌اندیشی برای رفع کمبودها و چالش‌های این عرصه عنوان کرد. به طور یقین دستگاه‌های دولتی، شهرداری و انجمن‌های صنفی این ظرفیت را دارند که در کنار هم نشسته و برای مشکلات فرهنگی جامعه چاره‌اندیشی کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون 14 خانه تاریخی مناسب در مناطق مرکزی مشهد وجود دارد که می‌تواند برای کار فرهنگی در بخش‌های مختلف اختصاص یابد.
رشیدیان تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت نشستن کنار هم و شنیدن حرف‌های همدیگر در قالب اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر، رشد و تعالی فرهنگی در مشهد و استان خراسان رضوی را به دنبال خواهد داشت.
شهردار مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه همه چیز از فرهنگ آغاز می‌شود، گفت: هر اقدام انجام شده در کشور اگر جلوه هنری نداشته باشد به نظر من باید به عنوان فعالیت بیهوده از آن یاد کرد و این نوع فعالیت یعنی چیزی که مردم درکش نخواهند کرد. اینکه بنده نخستین نشست مطبوعاتی‌ام را در مدرسه‌ای گذاشتم که در آنجا درس خوانده و فارغ‌التحصیل شده‌ام به منظور ارائه این پیام بود که فرهنگ ریشه و مبداء سایر مسائل است.
تقی‌زاده خامسی در ادامه گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که مرکز ثامن الائمه(ع) است و مفاخری همچون فردوسی، اخوان ثالت، شفیعی کدکنی و علامه شهید مطهری از این شهر برخاسته‌اند اما اکنون فقر فرهنگی از مشکلات بارز شهر مشهد است.
وی با اشاره به تعریف ارسطو از هنرمند که آنچه طبیعت نتوانسته بسازد را تکمیل می‌کند، بیان کرد: اگر تمام خانه‌های مورد نیاز در عرصه فرهنگ و هنر را بسازیم، بازهم اگر هنرمندان عنایتی نداشته باشند بی ثمر و بیهوده خواهد بود.





منبع : خبرگزاری رضوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار