مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین:
مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با اجرای طرح «همیار کتاب» کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا می شوند.
کد خبر: ۵۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 28 November 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین روز سه شنبه با حضور  در دفتر محمد درافشانی سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با وی دیدار کردند.

زهرا گروه‌ای مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین، در این دیدار با بیان اینکه طرح «پایتخت کتاب» از سوی یونسکو و به‌صورت جهانی در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح در ایران به‌صورت کشوری انجام می‌شود و هر سال یکی از استان‌ها با توجه به امتیاز به‌دست‌آمده از میزان فعالیت‌های آن برای این عنوان انتخاب می‌شود.

وی افزود: آماده‌سازی بسترها و زیرسازی‌های پایتخت کتاب در استان از چندی پیش آغاز شد و طی آن با برخی مؤسسات و سازمان‌ها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش‌وپرورش و شهرداری گمانه‌زنی‌ها و تعاملاتی انجام گرفت.

گروه ای تصریح کرد: برای تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب تلاش شد فعالیت‌های صورت گرفته در استان رصد و با جمع‌آوری مستندات آن و ارائه به دبیرخانه «پایتخت کتاب» زمینه لازم را برای انتخاب استان قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب کشور ایجاد شود.

وی خطاب به سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری می‌تواند با قرار دادن ایستگاه‌های کتاب‌خوانی و معرفی مفاخر استان به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک بسزایی کند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: از طرح‌های پیشنهادی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی طرح «همیار کتاب» است که طی آن کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا شده و بستر لازم برای ترویج و آشنایی کودکان با کتاب ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با آموزش‌وپرورش استان برای اجرای این طرح گفتمان‌های لازم صورت گرفته تا روایان و نقالان کتاب در مدارس حاضرشده و زنگی برای مطالعه کتاب در مدارس ایجاد شود.

مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب کشور پایگاه مجازی به نام «قزوین کتاب» راه‌اندازی شد تا ضمن معرفی کتاب‌ها و آثار منتشرشده اقدام به معرفی نویسندگان و مفاخر استان صورت بگیرد.

گروه ای در پایان از ارائه خدمات ویژه به نابینایان در استان خبر داد و گفت: طی توافقی که با سازمان بهزیستی انجام شد بستر لازم برای ایجاد کتاب‌های صوتی و بریل ویژه نابینایان ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار