بررسی سناریوهای رئیس‌جمهور سابق و یارانش؛
این در حالی است که از بین افراد یاد شده و مورد اشاره «حمید بقایی»، حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت و همچنین حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» سخنان مطرح توسط معاون اجرایی دولت دهم را تکذیب کرده و آن را ادعای دروغ خوانده اند. به نظر می رسد، سناریوی احمدی نژاد و یارانش پس از تلاش برای بدنام کردن قوه قضائیه، بیان سخنان و اتهاماتی برای زیر سؤال بردن مسئولان بخش های مختلف نظام باشد!
کد خبر: ۵۳۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 28 November 2017

چندی پیش، دو تن از نمایندگان مجلس یعنی «نادر قاضی پور» و «محمد علی پور مختار»، جزئیاتی از مسائل و پرونده اتهامات مالی «حمید بقایی» را مطرح کردند و به دنبال آن نیز «کاظم پالیزدار» دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز سخنان قاضی پور در خصوص اتهامات مالی بقایی را تأیید نمود. در این میان، بقایی نیز تنها پاسخی که به این موضوعات داد، این بود که «فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف مدت 24 ساعت مدارک این موضوعات را ارائه نکنید»؛ مسأله ای که قطعا پاسخ مناسبی با آنچه گفته شده، نمی تواند باشد.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها پس از مسائلی که احمدی نژاد و یارانش علیه قوه قضائیه مطرح می کنند، کم کم پاسخ هایی از سوی مسئولان عالی دستگاه قضایی به سخنان این طیف داده می شود؛ اما در حقیقت آنچه از جزئیات این پرونده ها و تلاش احمدی نژاد و یارانش می توان برداشت کرد، این است که آنها تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا موضوع را به حاشیه ببرند و اذهان را از اصل تخلفات و لزوم پاسخگویی به آن تا جای ممکن پرت کنند.

احمدی‌نژادی‌ها به جای پاسخگویی می‌خواهند اتهامات‌شان به حاشیه برود!

برای نمونه در یک مورد از اتهامات مالی که پیرامون پرونده «حمید بقایی» مطرح شده، نماینده مردم ارومیه در مجلس گفته که «آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی، موسوی خانه ایرانیان را در خارج ازکشور تأسیس کرده بودند و آقای شریف‌زادگان رئیس هیأت مدیره، حمیدرضا شاکری نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این مؤسسه حضور داشتند، تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است به نحوی که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.»

«نادر قاضی پور» در خصوص پرونده بقایی، معاون رئیس جمهور دولت دهم عنوان کرده که «قسمت مالی پرونده مربوط به آقای بقایی به دادگاه رفته است. مسائل امنیتی، سیاسی، خانوادگی و ... مربوط به پرونده بقایی همچنان مفتوح است.

به استناد ماده ۳۶۶، ۱۲ تا ۱۳ مورد دیگر درباره پرونده آقای بقایی اتهام مطرح است که تنها موارد مربوط به تخلفات مالی به دادگاه ارجاع داده شده که می‌توان به اختلاس ۱۶ میلیارد تومانی دانشگاه اشاره کرد که این میزان پول در روز تحلیف ریاست جمهوری دوره یازدهم بر اساس گزارش دیوان محاسبات از بودجه دولتی برداشت شده است.»

وی ادامه داد: «اختلاس بعدی آقای بقایی در رابطه با تحویل ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۰۰ یورو و همچنین ۵۹۰ هزار دلار از بیت‌المال که این میزان پول را در سال ۱۳۹۲ به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی، هزینه شود، اما این میزان هزینه نشده است. همچنین در منزل آقای بقایی ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وجه نقد،۴۵۴ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال از پول نهاد ریاست جمهوری موجود بود و می گفتند می خواستم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی پول‌ها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزو بیت‌المال محسوب می‌شد.»

قاضی پور در ادامه تصریح کرده، «زمانی که آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی مسئولیت داشتند چندین شرکت با نام‌های توسعه فناوری اطلاعات، میراث آریا، بهار سرزمین من، تور گردشگری ایران، کانون جهانگردی اتومبیل رانی ایران تأسیس و با شرکت‌هایی که خود و اطرافیانشان اعضای آن بودند، به مبلغ ۵۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۷۳ تومان قرارداد صوری تنظیم کردند و از عموزاده و خاله زاده و اقوام در این شرکت‌ها به عنوان کارمند بهره گرفتند و پول‌های مذکور برداشت شده است.

همچنین ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز از بیت‌المال توسط تیم آقای بقایی برداشت شده است. از طرفی صندوقی به نام شهیدان رجایی و باهنر در نهاد ریاست جمهوری برای کارکنان تأسیس شده بود تا به کارکنان وام داده شود، آقای بقایی و ۱۵ تن از ارکان دولت از صندوق مذکور به عنوان وام ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردند و بر اساس گزارش دیوان محاسبات، آنها اعلام کردند به استناد موادی از برنامه چهارم توسعه مستضعف هستند و قادر به عودت پول‌ها نیستند و خزانه دولت پول‌ها را پرداخت کند. افرادی مانند خانم اکرم حسینی، مرتضی بقایی، مرضیه اویسی فیضی همسر مرتضی بقایی معاملات صوری انجام دادند و پول‌هایی برداشت کردند و در ۲/۹/۹۱ به عنوان مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ۲۰ میلیارد تومان پول دادند و پس از ۲۶ روز صد میلیارد دیگر به آنها پرداخت شد.»

از طرف دیگر، «محمد علی پور مختار» رئیس اسبق کمیسیون اصل 90 و عضو فعلی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد تخلفات احمدی نژاد و اطرافیانش به ویژه در مورد پرونده «حمید بقایی» یادآور شده «روشی که در این آقایان دیدیم این است که آنچه را منسوب به خودشان است، رد می کنند و خودشان را ذی‌حق می‌دانند، مخصوصا آقای بقایی. این آقایان باید پاسخ دهند که پول‌ها و ارتباطات کجا و به چه نحوی بوده؟»

وی عنوان کرده که «سفر خانوادگی به نیویورک برای چه بود؟ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۵۳۰ هزار دلار کنفرانس جنبش عدم تعهد کجاست؟ تکلیف برداشت ۱۶ میلیارد تومان از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی چه شد؟ این آقایان به این سؤالات پاسخی ندادند. آقایان برای اقداماتی که انجام دادند پاسخی ندارند و فلسفه بافی می کنند تا اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.»

چند روز پیش هم، «کاظم پالیزدار» دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی سخنان و اطلاعاتی که «نادر قاضی پور» از کشف پول و سکه در منزل «حمید بقایی» داده بود را تأیید کرد و آن را دقیق دانست.

پالیزدار گفته بود، «اطلاعات آقای قاضی‌پور مبنی بر اینکه در منزل آقای بقایی هنگام بازداشت 703 سکه تمام بهار آزادی، 1842 نیم سکه، 15 سکه دو و نیم، مبلغ 21 میلیارد و 175 میلیون و 300 هزار ریال وجه نقد،454 میلیون و 510 هزار ریال از پول نهاد ریاست جمهوری کشف شده بود. دقیق بوده است.»

همان طور که می دانید تاکنون هیچ پاسخی به این اتهامات داده نشده و در یک مورد از پاسخ ها هم که در مورد دریافت پول از یک نهاد انقلابی خوانده شده؛ «بقایی» به همراه «جزء خراسانی» که منکر دریافت چنین مبلغی از چنین نهادی هستند، عنوان می کنند که برای دریافت و پرداخت هرگونه پولی به فرض پرداخت باید رسیدی دریافت شود که چنین رسیدی وجود ندارد؛ موضوعی که مشابه آن اخیرا با جزئیات کاملا متفاوت و متناقض از سوی بقایی و کانال اطلاع رسانی احمدی نژادی ها منتشر و دنبال شده است؛ موضوعی که باز هم تلاشی برای به حاشیه بردن اصل ماجراست.

«حمید بقایی» به جای پاسخگویی به چگونگی و چرایی نگهداری حجم بالای پول و سکه در منزلش، مدعی پرداخت یک سکه! به برخی چهره ها و مسئولان آن هم به بهانه پاداش در زمان ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» است؛ موضوعی که به فرض درستی آن، اصلا پاسخی به اتهامات مالی او نمی تواند باشد و اصلا با آنچه در پرونده وی عنوان شده قابل قیاس نیست. او مدعی شده که به بهانه برگزاری یک جلسه در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد پنج سکه به افرادی نظیر باهنر، حسین طائب، فیروزآبادی، عزیز جعفری، رئیسی، اژه ای، مصباحی مقدم ، سعید جلیلی و... پرداخت شده است!

این در حالی است که در یک سند که پیوست خبر مذکور شده و البته هیچ سربرگ و نشانی هم ندارد. عنوان شده مبلغ 9 سکه به 9 فردی که از آنها نام برده شده، اعطا شده است؛ یعنی هر یک از افراد مذکور یک سکه دریافت کرده اند. به نظر می رسد این طیف برای به حاشیه راندن اتهامات خود و برای فرار از پاسخگویی اگر هم قرار است مسائل و موضوعاتی را طرح کنند، لااقل در موردش همه جوانب را در نظر بگیرند، نه اینکه مدعی پرداخت 5 سکه به هر نفر بشوند و پس از آن سندی بدون سربرگ، مهر و امضا ارائه کنند که در آن قید شده باشد، به هر نفر یک سکه پرداخت شده است.

از طرفی وقتی آقایان مدعی می شوند در قبال هر مبلغ و پول دریافتی باید رسید اخذ شود، چطور می توان مدعی پرداخت سکه به افراد و مسئولان شد، اما هیچ رسیدی هم اخذ نکرد؟ هرچند اصل این موضوع هم تلاشی برای به حاشیه راندن مسائل اصلی و هم کاملا غیر مستند است.

این در حالی است که از بین افراد یاد شده و مورد اشاره «حمید بقایی» حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت و همچنین حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» مطرح شده توسط معاون اجرایی دولت دهم را تکذیب کرده و آن را ادعای دروغ خوانده اند. همچنین دفتر فرمانده کل سپاه، سرلشکر «محمد علی جعفری» نیز این ادعا را مضحک و کذب محض دانسته و به نقل از معاونت حقوقی سپاه وعده شکایت و پیگیری این مسأله را داده است.

احمدی‌نژادی‌ها به جای پاسخگویی می‌خواهند اتهامات‌شان به حاشیه برود! + تصویر سند مشکوک

سند مخدوش و مشکوکی که بدون داشتن هرگونه سربرگ یا اخذ امضا از گیرندگان سکه های ادعایی منتشر شده و بر خلاف سخنان «حمید بقایی» که عنوان کرده هر نفر 5 سکه دریافت کرده، در آن عنوان شده یک سکه به هر نفر اهدا شده است!

به نظر می رسد سناریوی احمدی نژاد و یارانش پس از تلاش برای بدنام کردن قوه قضائیه، بیان سخنان و اتهاماتی برای زیر سؤال بردن مسئولان بخش های مختلف نظام باشد؛ هرچند در اولین گام برای فضا سازی در این زمینه سندی مخدوش و مغایر با آنچه بقایی ادعا کرده را منتشر کرده اند!

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار