به مناسبت روز جهانی رفع خشونت
به مناسبت روز جهانی رفع خشونت، کارگاه کنترل خشونت در فرهنگسرا شهید رجایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 29 November 2017
به گزارش  تابناک از قزوین، سهیلا رخ‌فروز کارشناس ارشد روانشناسی در این کارگاه اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین نهاد احساس امنیت و آرامش است که وجود خشونت سبب ایجاد اضطراب، بیماری‌های روانی و از هم‌گسیختگی کانون گرم خانواده می‌شود.

وی افزود: خشونت می‌تواند ناشی از کمبود شدید روحیه شفقت، همدلی، مهربانی، مهارت‌های اخلاقی و وابستگی باشد که باید در خانواده پرورش می‌یافت.

کارشناس ارشد روانشناسی مطرح کرد: برای مهار خشونت باید رفتارهای اجتماعی شفقت ،مهربانی، گذشت و ترحم در سطح جامعه به ویژه خانواده پرورش یابد.

رخ‌فروز در بخش دیگری از سخنانش به ارائه مطالبی در خصوص نشانه‌های خشم پرداخت و گفت: در زمان عصبانیت  ممکن است به راحتی مطالبی را به زبان بیاورید که بعد از گفتن آن‌ها حسابی پشیمان شوید، بنابراین چند دقیقه مکث کرده، چیزی به زبان نیاورید و فکرتان را جمع کنید و بگذارید طرف‌ مقابلتان هم همین کار را انجام دهد.

این روانشناس تصریح کرد: وقتی توانستید به طور واضح فکر کنید، ناراحتی‌تان را به طریقی قاطع اما نه هجومی ابراز کنید، نیازهایتان را به روشنی بدون اینکه موجب ناراحتی طرف‌ مقابل شوید، برای او شرح دهید.

کارشناس ارشد روانشناسی عنوان کرد: تغییرات بدنی همچون افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، منقبض شدن عضلات، تغییر تنفس، مشت شدن دست‌ها و به هم و فشردن دندان‌ها از نشانه‌های فیزیولوژیک خشم است که باید به آن‌ها دقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار