در مجلس بررسی خواهد شد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری از سوی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 29 November 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از ظرفیت‌ها و طرح‌های اقتصادی سرخس اظهار داشت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد در اواخر دولت یازدهم توسط شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری قول دادند که پس از رفع برخی مشکلات و همچنین هماهنگی‌های لازم با مجلس شورای اسلامی، طرح مزبور برای بررسی و تصویب به مجلس خواهد رفت.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: برخی قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری با قوانین مربوط به وقف مغایرت دارد لذا آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای حل این مشکلات و همکاری با مدیریت استان در این زمینه اعلام کرده است.

رشیدیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارای ظرفیت‌های بیشمار و مطلوب است که امیدواریم با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری بتوان از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

وی با اشاره به تعهد استان مبنی بر تحقق 160 هزار فرصت شغلی در سال جاری اظهار داشت: در این زمینه سهمیه هر شهرستان و هر دستگاه اجرایی برای تحقق این میزان فرصت شغلی مشخص شده که سهم شهرستان سرخس چهار هزار فرصت شغلی است.

رشیدیان گفت: در نشست امروز با مدیران ادارات شهرستان سرخس، برنامه ریزی برای تحقق سهمیه اشتغال این شهرستان و کاهش نرخ بیکاری آن از 14 درصد به میانگین استانی انجام گرفت.

رشیدیان افزود: همچنین مقرر شد برای تامین برق برخی واحدهای صنعتی سرخس، 2 پست برق در نظر گرفته شده و تجهیزات مربوط به آن تا پایان هفته به این شهرستان ارسال شود.در ارتباط با چندین طرح عمرانی در شهرستان سرخس نیز مقرر شد مبلغی از اعتبارات استان برای تسریع در اجرای این پروژه ها اختصاص یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار