فرماندار کاشمر مطرح کرد:
برای کاهش خسارت های زلزله باید به اقشار مختلف از جمله دانش آموزان آموزش های لازم را بیاموزیم.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 29 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ محمدحسن فرهادی ظهر چهارشنبه در مانور زلزله که در دبیرستان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد  با بیان اینکه برای کاهش آثار حوادثی از قبیل زلزله باید از اصول علمی استفاده کنیم اظهار کرد: امیدواریم مردم در ساخت و ساز های مسکن خود نسبت به استاندارد های مهندسی دقت کافی را داشته باشند .

وی با بیان اینکه توجه به اصول علمی، زمین، ساختمان، مصالح مصرفی و نوع مهندسی باعث کاهش آثار حوادثی مانند زلزله خواهد شد افزود: زلزله اخیر کرمانشاه شدت بالایی داشت و روستاها و شهرهای زیادی را تحت تأثیر خود قرار داد که باید نسبت به رعایت اصول علمی در ساختمان‌سازی‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

فرماندار کاشمر با تاکید براینکه در مخارج و مصالح استاندارد ساختمان‌سازی نباید کم کاری کنیم اظهار کرد:بی تفاوتی و بی دقتی در ساخت و ساز ضرر و زیان‌های فراوانی به مردم وارد می کند.

وی از برگزاری مانور زلزله در مدارس به عنوان یک الگوی فرهنگی نام برد و گفت: از دانش‌آموزان انتظار می رود کشور خود را به خوبی بشناسند و باید بدانیم که ایران بر روی کمربند زلزله واقع شده و کاشمر و بسیاری از شهرهای اطراف آن نیز  بر روی گسل بزرگی به نام گسل درونه قرار دارند لذا همه باید دست به دست هم بدهیم و اصول مورد تأکید نظام مهندسی را در ساخت و سازها رعایت کنیم.

فرهادی افزود: دانش آموزان باید پیام‌آور علم و دانش در کشور باشند و دقت کنند در زلزله اخیر، ساختمان‌هایی که با اصول مهندسی ساخته شده بود آسیب چندانی ندیدند، ولی ساختمان‌هایی که از اصول مهندسی فاصله گرفته بود شاهد خسارت‌های جبران ناپذیری بودیم.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های لازم در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محلات به مردم ارائه شود تا اگر با زلزله‌ای مواجه شدیم سرمایه‌های کشور هدر نرود تاکید کرد: اگر همه روستاهای ما مقاوم‌سازی شده بود امروز شاهد این مشکلات و حجم تخریب‌ها نبودیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار