به مناسبت آغاز ولایت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج)
به مناسبت آغاز ولایت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و هفته مبارک بسیج، ویژه برنامه‌ای با عنوان «عباس های زینب(س)» با حضور حجت‌الاسلام شیخ محمدصادق کفیل و جمعی از شعرا و مسؤولان در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 30 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت آغاز ولایت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و هفته مبارک بسیج، ویژه برنامه‌ای با عنوان «عباس های زینب(س)» با حضور حجت‌الاسلام شیخ محمدصادق کفیل و جمعی از شعرا و مسؤولان در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، شعر را از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغ اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) برای شعرا ارزش فراوانی قائل بودند به همین سبب هر شعری که در وصف ائمه سروده شود، خود امام زمان(عج) صله‌اش را می‌پردازد.

 حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل افزود: با تشکیل حلقه‌های شعری ضمن تقویت ادبیات دینی، باید فضای تربیت شاعران جوان را مهیا کنیم چراکه امروز رشد دین با هنر میسر است.

وی یادآور شد: باید در زمینه هنر دینی همت بیشتری کنیم و مبانی دینی را با شعر، انیمیشن و غیره به کودکان بیاموزیم.

مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این برنامه ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا، پاسداشت رزمندگان به ویژه شهدای مدافع حرم را ضروری دانست و گفت: برای فرهنگ‌سازی و حفظ ارزش‌ها تولید آثار هنری به ویژه جمع‌آوری خاطرات و آثار ایثارگران ضروری است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور علی  هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین و محسن کریمی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد، از کتاب‌های شعر «سرود سرخ سپیدار» و «عباس‌های زینب(س)» رونمایی شد.

شعرخوانی شاعران بومی در مدح و منقبت اهل‌بیت(ع) و مدافعان حرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، ویژه برنامه «عباس‌های زینب(س)» به همت حوزه هنری قزوین، کانون بسیج هنرمندان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مجمع شعرای آیینی کمیت در محل قرارگاه رزمندگان دفاع مقدس، مسجد فاطمه الزهرا(س)، آقا کبیر واقع در خیابان عبیدزاکان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار