کد خبر: ۵۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 01 December 2017
تابناک / هفته چهاردهم لیگ برتر در حالی با انجام چهار بازی برگزار شد که در حساس ترین بازی استقلال برابر پیکان متوقف شد .
 
گسترش فولاد درر غیاب علی دایی ۳ بر یک سایپا را شکست داد.فولاد خوزستان هم سپید رود رشت را از پیش رو برداشت و در آخرین بازی سپاهان در خانه برابر استقلال خوزستان یک بر یک رسید.
 
در اولین بازی دو تیم گسترش فولاد تبریز و سایپا در ورزشگاه بنیان‌دیزل شهر تبریز از ساعت ۱۴:۱۵ به مصاف هم رفتند. در پایان این دیدار شاگردان فیروز کریمی با هت‌تریک سامان نریمان‌جهان توانستند شاگردان علی دایی را از پیش رو بردارند.تک گل سایپا را هم حامد شیری در دقیقه ۸۸، از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.با این نتیجه گسترش فولاد موقتا به رده هشتم جدول صعود کرد.
 
فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در نشست خبری بعد بازی تیمش مقابل سایپا گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. ما تمام سعی‌مان را در این بازی کردیم. می‌خواستیم بازیکن‌ها از برد نیمه نخست سیراب نشوند اما تعویض اجباری احمدرضا زنده رود باعث شد به این خواسته نرسیم.ما مجبور شدیم نریمان جهان را به عنوان هافبک دفاعی به بازی بگیریم. بعد از مصدومیت آندو تیموریان یک هافبک هم نداشتیم که جایگزین او کنیم. نریمان جهان به عنوان هافبک کاذب بازی کرد. ما در نیمه دوم مجبور شدیم او را در پست هافبک دفاعی بگذاریم. بعد از این موضوع مجبور شدیم که  رضا خالقی‌فر را تعویض کنیم. این اتفاقات باعث شد که از روند خوبمان عقب بیفتیم.می‌دانستیم سایپا رو به بازی مستقیم خواهد آورد و در ادامه حسینی را به بازی آوردیم که توپ‌های بلند را دفع کند. البته امروز ترکیب فرهادی و تیموریان هم خیلی به ما کمک کرد. ما نمی‌توانیم شادی خودمان را کتمان کنیم. از این که به سایپا سه گل زدیم خوشحالیم.
درحساسترین بازی استقلال میهمان پیکان بود .این بازی که دو تیم از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. شاگردان شفر در این بازی با ترکیب سید حسین حسینی، مجید حسینی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، امید نور افکن (فرشید باقری ۷۳)، سرور جپارف (داریوش شجاعیان ۶۱)، فرشید اسماعیلی، سجاد شهباززاده (مهدی قائدی ۸۳)، جابر انصاری، روزبه چشمی و میلاد زکی پور به مصاف حریف خود رفتند.
در این بازی تلاش بازیکنان دو تیم حاصلی نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.از حاشیه های این بازی مردود اعلام کردن ضربه پنالتی توسط بود که با اعتراض گسترده پیکانی ها روبرو شد.دقیقه ۱۱ در محوطه جریمه توپ به دست مدافع اسقلال خورد که پیام حیدری داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد اما در ادامه حیدری با کمک داور خود مشورت کرد و آن صحنه را خطا به سود استقلال دانست و پنالتی اعلام شده را پس گرفت.با این تساوی استقلال ۱۷ امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد. پیکان هم با ۲۵ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.
مجید جلالی سرمربی پیکان بعد از تساوی تیمش مقابل استقلال گفت: اصلا نمی‌توانم بگویم از بازیکنانم راضی هستم چون انتظار بیشتری داشتم. ما بازی بدی نکردیم و جلوی تیم بزرگی مثل استقلال موقعیت‌های خوبی داشتیم. این اصلا خوب نیست که در موقعیت‌های مهم از خودگذشتگی نداریم. کاملا شایسته پیروز بودیم اما نیاز به گذشت بیشتر داشتیم. کاملا پیروزی در دسترس ما بود. در مورد آن صحنه پنالتی هم اولا خسرو حیدری بازیکن ما را با دست زد. حتی اگر پنالتی هم نبود و داور آن را اعلام کرد و بعد کمک داور بیاید و یک گروهی از بیرون به داور بگویند که پنالتی را برگرداند، خوب نیست.من این را شنیدم که از بیرون به داور گفتند پنالتی را برگردان. سرپرست زمین و بازی و داوری اگر بخواهد هر دفعه نظر بدهند که کار نمی‌شود. این بدعت خوبی نیست. اگر قانون ویدئو چک باشد یک چیز دیگر است. برای اولین بار است که برای تیم خودم چنین چیزی را می‌بینم. امیدوارم در بازی‌های بعدی جبران کنیم. در سه بازی اخیر آن قدر خوب بودیم که می‌شد برنده باشیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و امتیازهای مهمی را از دست دادیم.ما تیم بهتر بودیم. اگر راضی نیستم برای این است که گذشت نداشتیم و البته نیاز به تلاش بیشتر هم داشتیم. من از بازیکنانم امروز توقع داشتم. برای صدرنشینی باید بیشتر تلاش کنیم. نمی‌توان به یک انرژی ثابت برای بازی‌های‌مان بسنده کنیم. تعویضی‌های ما انرژی جدیدی به تیم ندادند.
در دیگر بازی فولاد خوزستان هم توانست ۲ بر یک سپیدرود رشت را از پیش رو بردارد. پورموسوی پس از پیروزی تیمش برابر سپید رود رشت گفت: پیروزی حاصل تلاش بازیکنان است.در طول بازی فقط ۱۰ دقیقه تحت فشار تیم حریف بودیم که در ادامه سعی کردیم از این فشار خارج شده و به دروازه حریف فشار بیاوریم. البته حریف به بازی بلند روی آورده بود که به همین خاطر مجبور شدیم عقب بکشیم. دو تعویض اجباری داشتیم و به همین خاطر نتوانستیم تعویض‌های تاکتیکی انجام دهیم تا هم نقاط ضعفمان را بپوشانیم و هم نفس تازه‌ای به تیم بدهیم.

نظرمحمدی سرمربی تیم سیپدرود رشت در پایان بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان، گفت: ما با بدشانسی مواجه شدیم. فولاد از موقعیت‌هایش استفاده کرد و پیروز این بازی شد. من از بازیکنانم نمی‌توانم عیب و ایرادی بگیرم. اشتباهات فردی بازیکنانم از فشار روانی است که روی‌شان است. این فشار روانی بدهی‌هایی است که بازیکنان از باشگاه طلب دارند.در نیمه دوم سوار بازی بودیم، موقعیت‌های خوبی خلق کردیم، تیم حریف روی تجربه خودش توانست سه امتیاز این بازی را از ما بگیرد. ما برای پیروزی به خوزستان آمده بودیم. من از عملکرد بازیکنانم در مجموع راضی‌ام. دو بازی دیگر ما در خانه است و امیدوارم که با پیروزی در آن بازی‌ها جایگاه‌مان را بهتر کنیم.ما هر کاری که از دستمان بر آمد در این سه سال انجام دادیم. ما انتظار داریم که مسئولان، تیم ما را حمایت کنند، مشکلات مالی خیلی ما را اذیت می‌کند.در آخرین بازی سپاهان در خانه برابر استقلال خوزستان یک بر یک رسید.
اما در ادامه بازی های هفته چهاردهم امروز پرسپولیس میزبان شاگردان قلعه نوعی است. پارس جنوبی هم به مصاف نفت می‌رود در مشهد دو تیم سیاه جامگان و پدیده باید مقابل هم به میدان بروند. آخرین بازی امروز هم بین تیم‌های تراکتورسازی و صنعت نفت انجام می‌شود.
برنامه بازی های هفته چهاردهم به شرح زیر است:
* سیاه جامگان-پدیده خراسان/ ساعت ۱۵:۴۵- ورزشگاه امام رضا مشهد
بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – محمدحسین ترابیان – ناظر: ایرج نظری
* نفت تهران-پارس جنوبی جم/ساعت ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی تهران
حسن اکرمی – رضا سخندان – محمدرسول ذورقی – علی احمدی – ناظر: زاهد بحرینی
* صنعت نفت آبادان- تراکتورسازی تبریز/ ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه تختی آبادان
حمید حاج ملک – علیرضا ایلدروم – محمدهاشمی نسب – جواد محمدی – ناظر: بهرام مهرپیما
* پرسپولیس تهران-ذوب آهن اصفهان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه آزادی
محمدحسین زاهدی فرد – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر: علی خسروی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار