عبدالله رضیان با اشاره به اینکه به کار میدانی بیشتر از جلسه اعتقاد دارد، تاکید کرد: قیمت گاز در استان مازندران گران تر از تهران محاسبه می شود.
کد خبر: ۵۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 02 December 2017
به گزارش تابناک : شب گذشته جلسه هم‌اندیشی عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، با حضور  مسئولان و مدیران شهرستان، اعضای شورا ودهیاران دهستان نوکنده‌کا برگزار شد.

رضیان با بیان اینکه اعضای شورای پرچیکلا خواستند جلسه بگذاریم و مشکلات این منطقه را بررسی کنیم، اظهار داشت: ولی من به کار میدانی و عملیاتی معتقدم و امیدوارم به برکت این جلسه قسمتی از گره‌ها و مشکلات این روستا باز شود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و باید بپذیریم در داخل کشور مشکلات زیادی داریم که باید با صبر و تحمل و برنامه‌ریزی مناسب منتظر حل شدن آنها باشیم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از افتخارات کشور ما توفیق بر این بود که گروه خبیث داعش را از بین برد چرا که این گروه برای کشور ما و کشورهای مسلمان، وحشتناک بود.

رضیان افزود: در دوره‌های قبل مجلس، رسم نبود که مجلس  بیاید و در هفته دو یا سه جلسه غیر علنی برگزار کند مگر جلساتی که حساس باشد و فوریت داشته باشد ولی از ابتدای امسال تاکنون هفته‌ای  یکی، دوبار جلسه غیر علنی داشتیم و این به آن معنی نیست که مردم کشور نامحرم هستند چراکه خیلی از چیزها باید در فضای بدون استرس و نگرانی مردم پالایش شود و عمده مسائلی که به‌صورت غیرعلنی مطرح شد مسائل اقتصادی و چالش‌های مربوط به تعاونی‌های اعتباری است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبارات و منابع کشور یکی از مشکلات جدی است و ما امسال 307 هزار میلیارد تومان به عنوان منابع درآمدی در قانون بودجه 96 تعریف کردیم ولی تا الان فقط به ادارات و پیمانکاران اوراق دادیم و پول نقدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 98 درصد بودجه دولت را هزینه جاری می‌خورد، اظهار کرد: همین چیزی که به‌عنوان درآمد ماهانه دولت به خزانه وارد می‌شود مستقیم یا تبدیل به یارانه شده و یا صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت می‌شود و در این رابطه مجلس شورای اسلامی، دولت را  در بحث بودجه‌ریزی وادار کرد  تا بر مبنای عملیاتی شدن برنامه‌ریزی کند تا فضای بودجه‌ریزی عوض شود.

رضیان تصریح کرد: امسال از بحث درآمدهای نفتی که به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شود، مبلغ  300میلیون دلار به آب اختصاص می‌دهیم و بنا شد این ظرفیت را بالا ببریم چرا که زیرساخت‌های آبی روستایی ما عمدتا اشکال دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس مبلغ 1/5 میلیارد دلار برای اشتغال در روستاها گذاشته و به نبیان معاونت عمرانی استانداری محول شده است، گفت: امیدواریم پیگیری باشد تا این ظرفیت را در حوزه انتخابیه به‌ویژه در تولید صنایع کوچک و متوسط بالا ببریم.

وی ادامه داد: امسال مبلغ 4/5 میلیارد تومان در حوزه قائمشهر تأمین اعتبار شد و تا الان تنها 30 درصد این مبلغ تخصیص یافت و امیدواریم در بحث زیرساخت‌های مربوط به طرح هادی استفاده شود.

رضیان افزود:  120 روستا در بخش مرکزی شهرستان قائمشهر داریم و با یک حساب سرانگشتی اگر دولت به هر روستا سالانه 100  میلیون تومان دهد به بودجه 12 میلیارد تومانی نیازداریم  که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباری برای لایروبی آب‌بندان‌ها اختصاص پیدا کرده، اظهار کرد: حوزه انتخابیه ما با داشتن پنج آب‌بندان بیشترین ظرفیت در استان را دارد و می‌توانیم  با آب‌بندان به اندازه آب دو سد ظرفیت را بالا ببریم.

وی یکی از دغدغه‌ها در بحث گاز  مازندران را مشکل هزینه آن عنوان کرد و گفت: مجمع نمایندگان مازندران در این خصوص یک جلسه  با وزیر نفت داشت چرا که در حال حاضر قیمت گاز تهرانی‌ها کمتر از مازندران است و ما این مسئله را به وزیر گفتیم و وی گفت تقصیر هواشناسی است و دوباره با مدیرکل اداره هواشناسی جلسه گذاشتیم و این موضوع در حال پیگیری است.

رضیان افزود: بنا شد یک جلسه با مدیرکل تقسیمات کشوری بگذاریم تا بخشی از مسیر جاده ساری به قائمشهر، کمربندی تا جاده بابل به قائمشهر هر روستایی که به سمت بالاست یک بخش شود و  محلی که نقطه مشترک باشد انتخاب و  با عنوان بخش دشتیان نام‌گذاری شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اعتبارات ستاد بحران در قائمشهر اشاره کرد و گفت: تا به امروز فقط حدود 23 درصد از کل اعتبار ستاد بحران تخصیص یافت و  برخی‌ها گلایه دارند که اعتبارات در جاهای دیگری هزینه شده است.






منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار