سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد:
همایش بزرگ مدافعان حرم ،مدافعان واقعی حقوق بشر " با حضوردکترعباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و عضو عالی بسیج حقوق دانان کشور و مسئولان ارشد کشوری و استانی در سالن همایش ورزشگاه امام رضا آستان مقدس رضوی برگزار گردید .
کد خبر: ۵۳۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 02 December 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ همایش بزرگ مدافعان حرم  ،مدافعان واقعی حقوق بشر " با حضوردکترعباسعلی  کدخدایی  سخنگوی شورای نگهبان و عضو عالی بسیج حقوق دانان کشور  و مسئولان ارشد کشوری و استانی در سالن همایش  ورزشگاه امام رضا آستان مقدس رضوی برگزار گردید .

عباسعلی کدخدایی در ابتدا این همایش پیروزی‌های جبهه اسلام علیه داعش که عده‌ای منحرف و جنایت کار  در پناه استکبار جهانی قصد داشتند آرامش منطقه را بر هم بزنند و با ایثارگری و فداکاری  سربازان اسلام ریشه آن‌ها خشکانده شد و به درک واصل شدند  را به تمام جهانیان و سربازان فداکار و خانواده شهدا تبریک گفت .

وی در ادامه افزود: اگر شهدای عزیز نبودند، وضعیت نه تنها  جمهوری اسلامی ایران  بلکه منطقه چیز دیگری بود همانطور که رهبری بارها فرمودند که اگر جلوی این فساد در منطقه گرفته نمی شد، هیچ کشوری روی آرامش نمی‌دید و مشخص نبود وضعیت فعلی چگونه می بود. 

عباسعلی کدخدایی در بحث  حقوق بشرگفت : آنگونه که امروز در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود و سردمداران برخی کشورها مدعی دفاع از آن هستند حقوق بشر عمر و سابقه طولانی ندارد و از اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948 بین کشورهای مختلف بحث رعایت حقوق بشر مطرح شد و بسیاری از کشورها مدعی رعایت آن هستند در این خصوص باید دو نکته  که اول مبانی حقوق بشر می باشد را مد نظر قرار داد.

کدخدایی در خصوص نگاه ابزاری قدرت های استکباری به حقوق بشر افزود: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه کشورهای استکباری با سوءاستفاده از این ابزار علیه جوامع دیگر گام برمی دارند، نگاه ابزارمدارانه آن‌ها به حقوق بشر است.

وی گفت :باید سوال کرد  اگر حقوق بشر همین اسناد و مقررات کنونی است؛ چگونه باید اجرا شود؟ آیا با روش های صحیح یا روش های دوگانه و استکباری؟ اگر حقوق بشر کرامت ذاتی انسان است  متوجه می شویم کشورهای استکباری آن را به صورت حربه ای علیه جوامعی که دنبال استقلال هستند، به کار می برند. ویتنام و جنایت های آن توسط امریکا شاهدی براین موضوع است

گوانتانامو سند زنده ای کسانی  است که به دروغ مدافع حقوق بشر بودند
عضو بسیج حقوقدانان کشور  با اشاره به جنایت های استکباری در دوره کنونی گفت: آمریکا پس از 11 سپتامبر، به خود اجازه داد به کشورهای عراق و افغانستان برخلاف مصوبات حقوق بشری خودشان حمله کند، بدون اینکه مقصر اصلی را پیدا کنند و اثبات کنند آن حادثه از سوی این مردم رخ داده باشد. قضایای نیز شاهدی دیگری براین ماجرا است که توسط خودشان فاش شد.

شکنجه های  زندانیان به قدری حاشیه ساز شد که اوباما قول داد تا  تمام شود. گوانتانامو سند زنده ای است که کسانی که به دروغ مدافع حقوق بشر بودند را به ما بشناساند.

کدخدایی  تاکید کرد: امروز در سوریه و یمن این کودکانی که زیر بمباران ائتلاف عربی هستند، حقوق بشر ندارند؟ در این  کشور دو گروه اختلاف داشتند و می توانستند مسایل خود را حل کنند. به شما چه ارتباطی دارد که گروه نظامی راه می‌اندازید و آن ها را بمباران می کنید؟ 
وی ادامه داد :سلاح آن ها مقاومت و دین شان است. یمنی ها مردمی مقاومند و اتهامی که  به ایران وارد شود که ما به آن ها کمک می کنیم، حرف هایی غیرقابل باور است.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص عربستان اضافه کرد: جوانکی آمده و هر روز کارهایی می کند. شما بر بام چه کسی نشسته اید؟ این افرادی که با آن ها برخورد می کند در دامن پدر شما بزرگ شدند؟ آیا عربستان از حقوق بشر چیزی می فهمد؟ این به عنوان یک جوک  مطرح می شود که عربستان عضو شورای حقوق بشر و ریس شورابشود.

کدخدایی در مورد سوریه و مواضع غلط عربستان گفت : در سوریه چه شد هزینه‌های گروه های تروریستی را تامین کردند تا نظام سوریه سقوط کند ولی نتوانستید .سوریه در خط مقدم مبارزه با اسراییل و از قدمای مبارزه با این رژیم است. مصر، عراق و لیبی هم در این مبارزه بودند ولی امروزفقط یک کشور در مبارزه باقی مانده است و آن سوریه است.

وی در مورد داعش و چگونگی تشکیل آن گفت : گروهک داعش را چه کسی ایجاد کرد؟ خودشان اعتراف کردند که کار خودشان(آمریکا ) بوده است . در دوره جنگ  ایران اخبار زیادی بود که کشورهای عربی هزینه این جنگ را تامین می کنند ولی قبول نمی کردند اما  وقتی صدام به کویت  حمله کرد، این را اعلام کردند که اتباه کردند . 

کدخدایی افزود : رژیم اشغالگر قدس بارها می گوید برای مقابله با ایران با داعش همفکر هستیم.و بدانند که به توفیق الهی  این تفکر را به گور خواهید برد.

وی در خصوص روابط پنهانی رژیم اشغال گر قدس با برخی کشورهای عربی گفت و ادامه داد : عربستان هر غلطی که می خواهد می کند و از دیگر سو صدای مدافعین دروغین حقوق بشر هم در نمی آید.بدانیدجامعه جهانی قبول نمی کند که شما مدعی حق
وق بشر باشید. 

کدخدایی ادامه داد :علم حقوق بشر را شهدای ما داشته و برافراشته اند که برای نجات انسانیت و مسلمان و غیرمسلمان جان خود را فدا کرده اند. اگر می گوییم انسان کرامت ذاتی دارد، در عمل هم نشان دادیم  ما برای انسانیت فداکاری می کنیم. 

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اقدامات خطرناک داعش گفت : داعش با اقدامات جنایت آمیز خود هم قصد خدشه دار کردن چهره اسلام را داشتند و به همین جهت ریشه آن ها آمریکاست می خواستند قرائت خشونت باری از اسلام را مطرح کنند. خوشبختانه تیر این ها به سنگ خورد و با مقاومت جمهوری اسلامی و تدابیر رهبری و با فداکاری سربازان نظام اسلامی تو دهن بزرگی به این ها خوردو جهانیان می دانند اگر ایران تدبیر و مقاومت نکرده بود، از انسانیت و حقوق بشر خبری نبود.

وی بیان کرد: ما معتقدیم اگر نظام حقوق بشر باید با اعتبار و ارزش واقعی نسبت به انسان عمل کند و با شناخت واقعی از انسان و بشر همراه باشد و بر طبق حقوق بشرباید بدون تبعیض و با همه کشورها یکسان برخورد شود. یمن مشمول احکام حقوق بشر نیست و عربستان هر غلطی که می خواهد می کند وصدای مدافعین دروغین حقوق بشر هم در نمی آید استانداردهای دوگانه را افکار عمومی نمی پذیرد.

ما مدعی محکمه داعش و سردمداران و حکومت های حامی آنها هستیم 
سخنگوی شورای نگهبان  گفت: آن‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند، چرا امروز پرونده‌ها را به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع نمی دهند؟ چرا پشتیبانان و حامیان  داعش را معرفی نمی کنند؟ ما می خواهیم تا  دادگاه‌های خاص برای سران داعش و دولت‌ها و مقامات حمایت کننده آن ها تشکیل شود آنها فقط جایی که منافع امریکا به خطر می افتد، گام برمی دارند.. باید دادگاه ها برای محاکمه سران داعش و مقامات دولت های حامی این گروهک برگزار شود. 

وی تاکید کرد: ار بین رفتن داعش مقاومت در برابر این جریان را قدردان شهدای گرانقدری هستیم که خالصانه  گام برداشتندو  در سایه تدابیر مقام معظم رهبری جانفشانی کردندو بدانند  هر کشوری، گروهکی و فردی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی قدمی بردارد خود به درک واصل شده است. منافقین و صدام امروز  کجا هستند؟ کشورهای عربی نیز بدانند اگر بخواهند این راه را ادامه بدهند، به همین سرنوشت دچار خواهند شد. 

کدخدایی گفت : مدافعین واقعی حقوق بشر سربازان ما هستند که در همه جبهه‌ها می جنگند و مقاومت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار