رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از بازگشایی همه مدارس شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از امروز(شنبه، یازدهم آذر) خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا؛حسین پارسا پوراظهار کرد: همه مدارس شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از امروز باز بوده و این امر با دو و یا چند شیفته کردن مدارس آسیب ندیده و یا استقرار کانکس انجام گرفته است.

پارساپور با بیان اینکه برخی از مدارس در زلزله آسیب جدی ندیده بودند، گفت: مدارسی که دیوارهای آنها ترک خورده و آسیب جدی ندیده بود مورد ارزیابی مهندسان ناظر قرار گرفت و در صورت تشخیص آنها مبنی بر قابل استفاده بودن این مدارس، با تعمیرات جزئی مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با یادآوری اینکه در زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه 90 مدرسه با 438 کلاس درس در شهرستان های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین و دالاهو تخریب شدند، گفت: بیشترین مدارس در شهرستان های سرپلذهاب و ثلاث باباجانی تخریب شده بود.

وی اضافه کرد: زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه 40 مدرسه شهری با 318 کلاس درس و 50 مدرسه روستایی با 120 کلاس درس را تخریب کرد.

پارساپور سپس با اشاره به تعطیلی تمامی مدارس مقاطع تحصیلی حوزه شهرستان کرمانشاه در شیفت صبح امروز(شنبه) در پی زلزله شب گذشته بخش کوزران اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها مدارس شیفت بعدازظهر تعطیل نیست.

این مسئول با یادآوری اینکه تصمیم گیری در مورد تعطیل بودن یا نبودن مدارس در زمان وقوع زلزله با مدیریت بحران استان است، گفت: هر نوع تصمیم گیری مجدد در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه ظاهرا زلزله‌های شب گذشته مشکلی را برای مدارس بخش کوزران بوجود نیاورده، اظهار کرد: با این حال اداره کل نوسازی مدارس با اعزام اکیپ‌هایی به بررسی کارشناسی وضعیت مدارس این منطقه خواهد پرداخت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار