مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت در این استان،کارگاه‌های علمی و آموزشی قرآن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 02 December 2017
به گزارش تابناک : علی خیلدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهارکرد: یکی از برنامه‌های اساسی توجه به فعالیت‌های قرآنی در رشته و مقاطع گوناگون است، امسال در شهرستان‌های استان البرز دو هزار نفر در رشته حفظ قرآن جذب و در بخش‌های گوناگون مشغول کار هستند.
وی با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت را پیش روداریم که قرار است با حضور و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف ویژه‌برنامه‌هایی برگزار شود، افزود: در این هفته موضوعات قرآنی به‌صورت تخصصی و متفاوت‌تر از گذشته دیده‌شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: رشته‌های گوناگونی نظیر شعر، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، داستان، پایان‌نامه‌های دانشجویی، تلاوت و حفظ در رده‌های سنی مختلف ازجمله محورهایی است که در برنامه‌های این هفته نهادینه و اجرایی می‌شود.
این مسئول با اعلام اینکه اجرای آواها و نغمه‌های دینی را یکی دیگر از برنامه‌های در  دستور کار قرار دارد که بنا دادیم این امر را به‌صورت تخصیصی پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی در بخش‌های گوناگون قرآنی از دیگر اقداماتی است که اجرایی خواهد شد.
خیلدار استفاده از ظرفیت قرآنی شهرستان‌های استان البرز به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه را الزامی دانست و تأکید کرد: درصدد برگزاری یادواره شهدای فعال در عرصه قرآن و خادمین قرآنی به این مناسب هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه بدون شک تمام موفقیت‌های کسب‌شده به‌واسطه عمل به دستورات الهی و قرآنی بوده است، گفت: نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و قرآنی در یک بسته کامل ارزشمند و تأثیرگذار در این هفته برگزار خواهد شد.
آثار هنری در حوزه قرآن و عترت شناسایی می‌شود
وی بابیان اینکه در پنج استان کشور هفته‌ای تحت عنوان هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود که البرز یکی از این استان‌ها است، افزود: یکم لغایت هفتم بهمن‌ماه سال جاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان البرز برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه تاکنون بیش از ۲۴ شهید قرآنی در البرز شناسایی‌شده است، تصریح کرد: استان البرز میزبان برگزاری اولین جشنواره عکس آیات است که تاکنون بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.
خیلدار در پایان تأکید کرد: آثار هنری در حوزه قرآن و عترت شناسایی و از صاحب اثر خریداری خواهد شد.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار