رئیس حفاظت محیط زیست جغتای گفت: یک متخلف شکار و صید در این شهرستان با انتشار تصاویر اقدام تخلف آمیز خود در فضای مجازی، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 02 December 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ مصطفی کلاته اظهار کرد: این فرد متخلف که مبادرت به شکار پرنده در منطقه شکارممنوع ریوند کرده و تصاویر آن را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بود با پیگیری مأموران یکان محیط زیست جغتای، شناسایی و به اداره فراخوانده شد. 
وی افزود : با هماهنگی قضایی متهم تفهیم اتهام و تصویر یک قطعه کبک و یک قطعه تیهو ضمیمه پرونده وی شد. 

وی گفت: متخلف به شکار 2 قطعه کبک و تیهو اعتراف و جریمه ضررو زیان به محیط زیست که مبلغ چهار میلیون ریال است را به حساب خزانه واریز و پرونده وی برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد. 

وی بیان کرد: ماموران یکان حفاظت محیط زیست علاوه بر پایش شبانه روزی عرصه های تحت مدیریت محیط زیست، به رصد فضای مجازی نیز پرداخته و هیچ تخلف زیست محیطی را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

20 درصد از مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاههای این استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار است. 

خراسان رضوی به ازای هر 25 هزار هکتار عرصه زیست محیطی یک محیط بان در اختیار دارد. 
خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه زیست محیطی شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکارممنوع است. 
هم اکنون 80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار