امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی نباید تنها به یک شعار محدود شود، گفت: بنای دشمن بر تفرقه‌افکنی بین مسلمانان با بهره‌گیری از عناصری چون تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی بوده و عوام جامعه را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۵۳۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با جمعی از اساتید و روحانیون اهل تسنن البرز با تبریک ایام ولادت رسول مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را به‌عنوان "اسوه حسنه” و الگوی برتر معرفی می‌کند و یکی از مهم‌ترین الگوهایی که باید از سیره آن حضرت بیاموزیم، وحدت و برادری مسلمین است.

وی ادامه داد: وحدت جامعه‌ اسلامی، باطل‌السحر تمام خدعه‌های دشمنان است که شکست گروه تکفیری داعش به دست جبهه مقاومت، گواه روشن این مدعا است.

وی گفت: اخوت و برادری از سیاست های اصلی نظام اسلامی است و اتحاد بین جامعه اسلامی از مبنایی ترین اصول درآن به شمار می رود.

آیت‌الله حسنی همدانی گفت: در این فضا، علمای هر دو مذهب وظیفه‌ سنگین آگاه‌سازی مخاطبین را بر عهده‌ دارند و اگر مسائل را به‌درستی و با نیت تقریبی و وحدت‌آفرین بیان کنند، بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اختلاف قبل از کسب علم، ایرادی ندارد و موجب درک بهتر مسائل نیز می‌ شود، خاطرنشان کرد: اگر اختلافات بعد از کسب آگاهی و فهم واقعیات به وجود بیاید، نشان‌دهنده‌ی سوءنیت و خروج از مسیر حقیقت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: وظیفه‌ علمای دینی، تعلیم صحیح مخاطبین است؛ مردم نیز باید توجه داشته باشند که طرح و پاسخگویی به مسائل اختلافی، باید در سطح علما و دانشمندان دینی باشد، نه اینکه به سطح کوچه و خیابان کشیده شده و به‌واسطه عدم اطلاع همه مردم، موجب بروز انحرافات فکری شود.

وی با اشاره به محبت اهل‌بیت (ع)، به‌عنوان یکی از حلقه‌های اتصال اهل سنت و شیعیان، گفت: محبتی که شیعیان و اهل سنت به اهل‌بیت رسول خدا (ص) دارند، اگر با مواعظ و دستورات قرآن کریم قرین گردد، یکی از قوی‌ترین ابزارهای وحدت‌آفرینی بین مسلمین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار