استاندار خراسان رضوی گفت: طبق اقدامات انجام شده از تابستان سال ۹۵ تا تابستان امسال، ۱۸۴ هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 05 December 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی اشاره که از شبکه خراسان رضوی پخش شد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این استان پرداخت و اظهار کرد: طبق آمار موجود از تابستان سال ۹۵ تا آخر تابستان امسال، ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که معادل ۲۳ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور در این بازه زمانی بوده است.

وی افزود: به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همراه کردن بخش خصوصی و تعاونی با بخش دولتی و استفاده از ظرفیت های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

رشیدیان تصریح کرد: در هفت ماه امسال نیز ارزش صادرات خراسان رضوی ۱۳ درصد افزایش و ورود کالا به این استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ ،چهار درصد کاهش داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شده است و خرید تضمینی زعفران نیز برنامه ریزی و به انجام رسید.

رشیدیان با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب به مشهد اظهارکرد: انتقال آب از دریای عمان به مشهد برنامه ریزی شده که در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ردیف اعتباری برای این بخش از سال ۹۷ اختصاص یافت. همچنین انتقال آب از کوه های هزار مسجد و مدیریت مصرف و بازچرخانی آب پیگیری می شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پروژه های مختلفی در حوزه آبرسانی، فاضلاب، تصفیه خانه، راه و راه آهن  در حال انجام است.

وی در ادامه به مشکل شرکت پدیده اشاره کرد و گفت: با تشکیل یک کنسرسیوم، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شروع مجدد ساخت و ساز در پدیده شاندیز مصوب و پیش قسط اول این تسهیلات نیز پرداخت شد و امیدواریم با شروع کار ساخت و ساز در پدیده، تحولی در قیمت سهام این مجموعه بوجود آید .

رشیدیان در ادامه بیان کرد: مصوبه شورای عالی مناطق آزاد برای تبدیل دو منطقه سرخس و دوغارون در استان گرفته شده و مطالعات لازم به انجام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی منازل مناطق زلزله زده خراسان رضوی اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته و پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک های بلاعوض از بخش های مختلف، قرارداد برای بازسازی یک هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی بسته شد که در ۱۰۰ روز گذشته هزار و ۴۷۷ واحد به متقاضیان تحویل شده و ساخت باقی آنها در مراحل پایانی کار قرار دارد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار