سرپرست حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: معرفی طرح های اشتغالزای این استان به بانک های عامل برای استفاده از 240 میلیارد ریال تسهیلات توسعه شاخص های اقتصادی آغاز شد.
کد خبر: ۵۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 05 December 2017
به گزارش تابناک : علی رسولیان روز سه شنبه افزود: تاکنون 240 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی به استان ابلاغ شده که برآورد می شود با این میزان تسهیلات معادل 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال استان پرداخت شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 28 هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا درحوزه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری این استان آماده معرفی به بانک هاست.
وی گفت: در این راستا 15 بانک فعال هستند و طرح های معرفی شده در این حوزه ها می توانند از تسهیلات مربوطه بهره بگیرند.
رسولیان افزود: هم اکنون تفاهم نامه های مربوطه بین بانک ها و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان به امضا رسیده و بررسی طرح ها و اولویت بندی و معرفی آنها به بانک های عامل برای استفاده از این تسهیلات آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در معرفی طرح ها، اولویت اصلی و نخست با طرح های دانش بنیان در این بخش هاست.
وی گفت: در این راستا کمیته های انتخاب پروژه های مشمول استفاده از تسهیلات توسعه شاخصهای اقتصادی با حضور نمایندگان استانداری، دستگاه های اجرایی، بانک های عامل، اتاق بازرگانی و سایر بخشها بر حسب مورد برگزار و تصمیم گیری می کنند.
وی ادامه داد: یارانه سود تسهیلات بانکی در این حوزه برای طرح های اجرایی پنج درصد و برای سرمایه در گردش سه درصد است.
رسولیان افزود: علاوه بر تسهیلات توسعه شاخص های اقتصادی، منابع مالی تبصره 18 ابلاغی دولت و تسهیلات مناطق محروم و روستایی هم امسال به ارتقای اشتغال و تولید استان کمک می کند.
بر اساس برنامه ریزی ها امسال باید 160 هزار اشتغال جدید در این استان ایجاد شود.
پارسال حدود 100 هزار شغل جدید در این استان ایجاد شد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار