جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه های افغانستان با «محمد عجمی»، مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ملاقات نمودند.
کد خبر: ۵۳۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 05 December 2017
به گزارش تابناک : جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه های افغانستان با «محمد عجمی»، مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ملاقات نمودند.

در این ملاقات مدیر کل امور اتباع با اشاره به تاریخچه حضور اتباع افغانستانی در استان خراسان رضوی و کثرت جمعیتی آنها در مرکز استان به اجرای طرح های آمایش با هدف ثبت وقایع اربعه شامل طلاق، فوت، ازدواج و تولد و ایجاد سهولت های لازم خدمات رسانی به پناهندگان توضیحاتی را ارائه و تصریح نمود که هم اکنون 71000 نفر دانش آموز دارای مدارک اقامتی معتبر و فاقدین مدرک در مدارس استان بصورت رایگان تحصیل نموده و خدمات بهداشتی فرهنگی و معیشتی نیز به جامعه پناهندگان استان ارائه می گردد.

آقای عجمی افزود: طرح ها و اقدامات شاخصی در ارتباط با اتباع خارجی شامل خدمات حقوقی، آموزشی، اشتغال زایی و بهداشتی و صدور مجوزهای فعالیت موسسات و تشکل های مردمی پناهندگان با حمایت ها و کمک های دولت جمهوری اسلامی ایران و برخی برنامه های مشترک با شرکای اجرایی و سازمان های بین المللی از قبیل کمیساریای عالی به اجرا در آمده است.

وی بیان داشت: بخشی از خدمات ادراه کل امور اتباع خراسان رضوی متمرکز بر ایجاد و تقویت زیر ساخت های لازم در بخش های اقامتی، آموزشی، بهداشتی و معیشتی برای پناهندگان ساکن در مهمانشهر تربت جام گردیده که هم اکنون این مهمانشهر در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و کیفیت ارائه خدمات به پناهندگان در آن مرکز غیر قابل مقایسه با سایر ممانشهر های دیگر است.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات افغانستان شناسی با هدف آشنایی نسل جوان و با انگیزه پناهنده با فرهنگ و تاریخ کشورشان و حمایت و توجه اداره کل امور اتباع به برنامه های فرهنگی پناهندگان طی سال های گذشته از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با اتباع خارجی در استان بوده است.

مسئولین و اساتید دانشگاه های کشور افغانستان نیز در این جلسه از نگاه انسانی و اعتقادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر فقید جمهوری اسلامی و همچنین حمایت ها و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به ثبت نام و تحصیل دانش آموزان فاقد مدرک اقامتی در مدارس ایران و همچنین دسترسی پناهندگان افغانستانی به خدمات بهداشتی و درمانی قدردانی نمودند.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار