مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: شرایط معلولان در صدور پایانکارهای ساختمانی خراسان‌رضوی لحاظ شود.
کد خبر: ۵۳۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 05 December 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا پوریوسف با اشاره به وجود 45 درصد از 470 هزار نفر ناتوانان تحت پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی در شهر مشهد اظهار داشت: معلولان، 3.5 درصد از جمعیت ناتوانان را در استان خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به مهم‌ترین خواسته‌ معلولان و وجود ماده 2 قانون حمایت از معلولان، شهر باید قابل دسترسی باشد؛ همچنین خواسته ما در قبال معلولان، عدم قرارگیری در محل خاص و استفاده از سایر فضاهای شهر است.

پوریوسف با اشاره به عدم وجود هیچ علائم اختصاصی برای معلولان خاطرنشان کرد: شناسایی افراد معلول خراسان‌رضوی به 50 هزار فرد رسیده اما این تعداد قطعاً بیشتر است و حدود 150 هزار معلول وجود دارد؛ در واقع 15 درصد مردم و یا به عبارتی 450 هزار نفر ناتوان در  هستند.

وی تصریح کرد: هنوز هم پایان‌کارهایی بدون رعایت شرایط معلولان نظیر عدم قراردادن رمپ صادر می‌شود؛ همچنین به فضاهای فرهنگی و تفریحی متناسب با این افراد توجهی نمی‌شود.

پوریوسف بیان کرد: اقدام خوب شهرداری، عدم ارائه مجوز راه‌اندازی 100 اتوبوس نامناسب برای معلولان بوده که خواسته دیگر معلولان مرتبط با همین موضوع است؛ همچنین برای تاکسی ویژه معلولان مانند تاکسی‌های اینترنتی اعلام آمادگی شده است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار