در راستای اجرای طرح پایتخت کتاب ایران
زنگ همیار کتاب به همت مؤسسه سیمرغ سخن پارسی با حضور مسؤولان استانی، در راستای اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در مدارس قزوین نواخته شد.
کد خبر: ۵۳۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با طرح «پایتخت کتاب ایران» و طی هماهنگی با آموزش‌ و پرورش استان قزوین زنگ «همیار کتاب» با حضور معاون فرهنگی و مشاور اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر مؤسسه سیمرغ سخن پارسی در دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف قزوین نواخته شد.

این طرح یکی از طرح‌های پیشنهادی استان قزوین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که تلاش دارد دانش‌آموزان را با کتاب همراه کرده و با همکاری آن‌ها مطالعه کتاب در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود.

با اجرای طرح «همیار کتاب» کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا شده و بستر لازم برای ترویج و آشنایی کودکان با کتاب ایجاد می‌شود از این‌ رو طی گفتمان‌هایی که دبیرخانه «پایتخت کتاب قزوین» با اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان انجام داده راویان و نقالان کتاب در مدارس حاضر می‌شوند و زنگی برای مطالعه کتاب در مدارس ایجاد می‌شود.

* 4 کتاب توسط دانش آموزان شریف نگاشته شده است

سیدحسن میرصدوقی مدیر دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف در آیین نواخته شدن زنگ همیار کتاب اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شاخص پرورشی در مدارس ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان دانش‌آموزان است که با همکاری مستمر معلمان و مسؤولان مدارس و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 94-95 یک کتاب و در سال تحصیلی 95-96 تعداد سه جلد کتاب به همت دانش‌آموزان این مدرسه و همکاری و تلاش معلمان مدرسه شریف نگاشته شد که در آن دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم اقدام به قصه‌پردازی و تصویرسازی کرده‌اند.

مدیر دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف تصریح کرد: کتاب‌های این دانش‌آموزان با نام‌های «قصه‌های بچه‌های شریف»، «آرزوهای بچه‌های شریف» و «خاطرات به یادماندنی بچه‌های شریف» نگاشته و چاپ شد که بی‌شک یکی از طرح‌های خلاقانه و نو در راستای همراهی و دوستی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب و ورود به دنیای نویسندگی است.

میرصدوقی در پایان خاطرنشان کرد: بها دادن به کودکان و نوجوانان و هدایت استعداد آن‌ها به سمت نگارش و مطالعه هر چه بیشتر کتب مختلف باید مورد توجه بیشتر همه مسؤولان به‌ ویژه مدیران آموزش‌ و پرورش قرار بگیرد تا شاهد آشتی دانش‌آموزان با این یار مهربان باشیم.

گفتنی است، اجرای نقالی، تئاتر، اجرای سرود دسته‌ جمعی دانش‌آموزان و نقاشی همگانی از دیگر برنامه‌های آیین نمادین نواخته شدن زنگ همیار کتاب در قزوین بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار