معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 3 هزار واحد مسکن مهر شهر پردیس گفت: مشکل اصلی مسکن مهر خدمات زیربنایی، روبنایی و محوطه‌سازی است که در آغاز طرح برای این حوزه‌ها منابعی مشخص نشد و مشکلات کم‌کم آشکار شد و در حالی که از ابتدا قرار بود مسکن مهر 18 ماهه تحویل شود اما منابعی برای تأمین هزینه‌های زیرساختی و آماده‌ سازی پیش‌بینی نشد.
کد خبر: ۵۳۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 07 December 2017
به گزارش تابناک : 3هزار واحد دیگر از مسکن مهر پردیس روز سه‌شنبه افتتاح شد که با افتتاح واحدهای جدید تعداد کل واحدهای افتتاح شده در شهر پردیس به 24هزار واحد از 81 هزار واحد می‌رسد یعنی حدود 57 هزار واحد مسکن مهر شهر پردیس تکمیل نشده است.
حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح 3 هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: مردم با وعده تحویل 18ماهه و 24 ماهه متقاضی مسکن مهر شدند اما انتظار آنان چند سال طول کشیده است. البته تعهد دولت تأمین محیط زندگی مطلوب برای ساکنان مسکن مهر است و برای این تعهد از منابع داخلی شرکت عمران استفاده کرده‌ایم. به گفته طاهرخانی شهر پردیس به حدود 30 واحد آموزشی علاوه بر واحدهای موجود نیاز دارد که اعتبار آن حدود 150 میلیارد تومان است اما سازمان نوسازی حتی 1/. این اعتبار را به علت محدودیت اعتبارات نمی‌تواند تأمین کند.
طاهر خانی گفت: ما مدام تکرار می‌کنیم که هدف ما فقط ساختن واحد مسکونی نیست فقدان امکانات، ارزش‌های زندگی را کم می‌کند. ساکنان مسکن مهر از اقشار متوسط به پایین هستند بنابراین وظیفه دولت تأمین محیط زندگی مناسب برای آنان است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تمام هیاهوی مسکن مهر در دولت قبل همان 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و آورده مردم بود و تأمین خدمات مغفول ماند. اما دولت یازدهم تأمین خدمات را تعهد کرد و به‌عنوان مثال هزار میلیارد تومان از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی به مسکن مهر اختصاص یافت که 800 میلیارد تومان به وزارت نیرو و 200میلیارد تومان به وزارت راه برای تأمین نیازها پرداخت شد. طاهرخانی از متقاضیان درخواست کرد که فرآیند و روند ساخت مسکن مهر را در نظر بگیرند و این فرصت را به ما بدهند که مسکن را با خدمات به آنها تحویل دهیم.
7 هزار مسکن بدون متقاضی 
سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در مراسم افتتاح 3 هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: حدود 7 هزار واحد در این شهر بدون متقاضی است و متقاضیان برای تحویل آن مراجعه نمی‌کنند که علت‌های مختلفی دارد. کمبود مدرسه و فضاهای آموزشی، نبود انشعابات و امکانات دیگر از مهم‌ترین دلایل بدون متقاضی ماندن این تعداد مسکن مهرشهر پردیس است.
غفوری گفت: تعدادی از واحدها هم در دست بنگاه‌های معاملات خرید و فروش می‌شود. همچنین دلال بازی نیز در خرید و فروش مسکن مهر در خالی ماندن برخی واحدها نقش دارد.
غفوری افزود: اگر شروع مسکن مهر شتاب‌زده و بدون برنامه بود اما الان فرصت داریم که مشکلات را حل کنیم و مسکن‌های با کیفیتی را به مردم تحویل دهیم. مدیرعامل شرکت عمران پردیس از کندی پیشرفت ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر انتقاد کرد و گفت: در شهر پردیس حتی یک سوم واحدها هم تحویل داده نشده است و با فشار به پیمانکاران توانستیم تعدادی واحد را برای تحویل آماده کنیم. به گفته غفوری تاکنون 26 مدرسه در مسکن مهر پردیس افتتاح شده و 25مدرسه دیگر در دست ساخت است اما همچنان کمبود فضای آموزشی در این شهر و مسکن مهر وجود دارد.
مسکن مهر پردیس مقاوم در برابر زلزله 
رضا بابازاده، عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر پردیس در خصوص مقاومت مسکن مهر این شهر در برابر زلزله گفت: در شهر پردیس در ساخت مسکن مهر از مصالح استاندارد استفاده شده است و ستون ها به‌ صورت استوانه‌ای بنا شده بنابراین احتمال ریزش دیوارها مانند آنچه در زلزله کرمانشاه شاهد آن بودیم بسیار کم است. همچنین به گفته یکی از مسئولات شرکت عمران شهر پردیس در نصب تجهیزات مانند آسانسور سازمان استاندارد نظارت داشته به صورتی که حدود 91 ایراد از آسانسورهای نصب شده در فاز 11 را اعلام کرد که با برطرف شدن آنها نصب تأیید شد.
برخی از متقاضیان به تحویل نشدن کلید بعد از افتتاح معترض بودند اما مسئولان شرکت عمران شهر پردیس تأکید کردند کسانی که آورده خود را تکمیل کرده و دفترچه قسط بانکی را دریافت کرده‌اند حتماً کلید به آنها داده می‌شود و بعد از افتتاح متقاضیانی که این دو شرط یا یکی از آنها را نداشته باشند کلید به آنها تحویل نمی‌شود.





منبع : ایرنا 


برچسب ها: وزیر راه ، مسکن مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
با افتتاح ها مشکل ما حل نشده و نمیشود. انتظار است که معتمدین ما ؛ در حهت حل مشکلات تا حصول نتیجه ؛ بطور عملی و با پیگیری؛ اقدام فرمایند.

قصه دردناک تحویل (بظاهر) واحدی از مسکن مهر به فررند خانه اولیمان:
چند روز قبل؛ بعد از گذشت سه سال و نیم ؛ پیمانکار شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس به فرزند خانه اولیمان اطلاع داده که واحد ساخته شده توسط آنها در فاز 3 آماده تحویل است.
شرکت سرمایه گذازی که سازنده اصلی است؛ در خیال واگذاری واحدی لخت و بدون کابینت و بدون تجهیزات 67 متر مربعی به ایشان هستند که برای آن ؛ بیش از 100 میلیون تومان در سه و نیم سال پیش ؛ با ترفندی خاص؛ هزینه گرفته بودند. پولی که فرزندمان با قرض وامهای بانکی در 4 سال قبل تامین و اکنون هزینه خرید با احتساب بهره های بانکی پرداخت شده برای این واحد مهر 25 میلیونی برای ایشان از مرز 150 میلیون گذشته است. در نهایت بی انصافی؛ تحویل واحدی زمان خورده در فضای باز و کهنه شده مورد نظر مسکن مهر است که پس از بیش از 6 سال رهاشدنش؛ درصد بالایی از عمر مفیدش گذشته و زندگی در آن مطمئن بنظر نمیرسد. این شرکت محترم سرمایه گذاری میخواهند واحدی تحویل دهند که بخاطر ملاحظات مدیریتی شرکت ؛ اصلا متعلق و مورد نظر و خرید فرزند ما نبوده و میخواهند این واحد ناخواسته را به ایشان بدهند.
این تخلف در حوزه مسکن مهر را به آقای وزیر محترم ؛ انجمن محترم انبوه سازان؛ شخصیت های مرتبط ؛ همکاران و معتمدان انبوه سازی ؛ برای جلوگیری از تضییع حق جوانی فعال در این سرزمین که از طریق مسکن مهر مورد ظلم قرار گرفته و برای یافتن راه حلی منصفانه منعکس کرده ایم ولی تا امروز مشکلی از ایشان حل نشده و حقی برنگشته و کماکان حقوق فرزند تلاشگر ما صرف تخلف و اشتباه ذینفعان سازنده مسکن مهر در فاز 3 پردیس شده و میشود.
ما قضاوت و اقدام و احقاق حق فرزندمان را ؛ ابتدا؛ از همراهی وجدانهای بیدار در بین مسئولین مرتبط؛ انتظار داریم و آمادگی ارائه مستندات این قصه تلخ؛ که اثرات آن نا امیدی جوانانمان را سبب شده است را داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار