هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی از ١٧ تا ٢٠ آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.به گزارش شهرآرا، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، از رونمایی ١۵ طرح فناورانه دانشگاه فردوسی در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم ارتباط مؤثری میان صاحبان صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی با پژوهشگران برتر و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.
کد خبر: ۵۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 07 December 2017
به گزارش تابناک : محمد کافی ٧ درصد از تولیدات علمی کشور را مربوط به خراسان رضوی و کانون تولید آن را نیز پارک علم و فناوری خراسان اعلام کرد. او فراگیری را وجه تمایز برگزاری این دوره از نمایشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته دانست و افزود: نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان طی سال‌های اخیر با موفقیت برگزار شده است. امسال نیز آستان قدس رضوی و حوزه علمیه به همراه دستگاه‌های اجرایی درنمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.
وی ادامه داد: دیگر وجه تمایز نمایشگاه در فن‌بازار بودن است که صاحبان فناوری در این راستا خدمات و دستاوردهای خود را عرضه می‌‌کنند و انتظار می‌رود قراردادهایی نیز میان فناوران و صاحبان کسب‌وکار منعقد شود.
 
۴٠٠ غرفه در نمایشگاه 
دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست درباره این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در فضایی معادل هشت هزار مترمربع و ۴٠٠ غرفه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر خواهد شد.
حسین کشیری گفت: در سایه رقابت‌هایی که صورت می‌گیرد، مرکز پژوهشی برتر، مرکز تحقیق و توسعه برتر، مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیان برتر و خیران و واقفان برتر انتخاب خواهند شد.
هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان با مشارکت دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی، دانشکده علوم پزشکی و با همراهی شهرداری مشهد، به مدت چهار روز از ١٧ تا ٢٠ آذرماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار 
خواهد شد.
 
مشهد غرق در شادی و سرور میلاد نبوی شد 
هم‌زمان با ١٧ ربیع الاول، سالروز میلاد دو اختر تابناک آسمان ولایت، نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش، حضرت امام جعفر صادق(ع)، زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) به مولودی‌خوانی پرداختند و بانگ شادمانی
سر دادند.
هم‌زمان با شب میلاد این دو مخلوق پاک خداوند، گلبانگ نقاره‌‌های حرم مطهر رضوی مولود نبی 
مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را بشارت دادند و با طنین نوای نقاره‌ها، بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) و شهر مشهد غرق در شادی
و سرور شد.
هزاران زائر و مجاور هم‌زمان با غروب ١۶ربیع‌الاول، خود را به پابوسی آستان حضرت امام رضا(ع) رساندند تا به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت کنند و دل‌های مملو از عشق و شور خود را با پنجره فولادش گره زنند و کبوتر بی‌قرار دل‌هایشان را در آسمان شهر خورشید هشتم به پرواز درآورند.
تمام شهر، به‌ویژه آستان ملائک‌پاسبان رضوی، چراغانی و آذین‌بندی شد و خادمان این بارگاه با عود و سپند به پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی آمدند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف شده بودند.





منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار