علاوه بر این در سالن های سینمایی نیز حدود ۱۲ فیلم در حال اکران هست که با توجه به آغاز رسمی از دیروز شاهد حضور مطلوبی از سوی تماشاگران بودیم.
کد خبر: ۵۳۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 08 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:خباز در مورد اکران فیلم های هنر و تجربه نیز با اشاره به نمایش این فیلم ها در سینما گلستان شیراز عنوان کرد: این پردیس هشت سالن دارد که پنج سالن با حجم ۲۵۰ نفر احداث شده و یک سالن هم ۲۰۰ نفر حجم دارد که هم برای فسلم و هم تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از سالن ها هم ۸۰ نفر حجم دارد که به نمایش فیلم های هنری تعلق داده می شود.

 پردیس سینمایی «هنر شهر آفتاب» از طریق کوروش نهایتی سروستانی که مدیر مرکز سندهای و کتابخانه فارس نیز هست، ایجاد شده و او قبل از این سینما فرهنگ و پردیس سینمایی گلستان را هم راه اندازی کرده بود.

او در آیین بازنمایی این پردیس سینمایی گفته بود: یک فلش بک تاریخی به سینما در شیراز، نه هنر سینما، که ساخت سینما، تجلی مفهوم در بنا، ما را به سال ۱۲۹۷ و نخستین تماشاخانه شیراز، در محله گودعربان می برد؛ محلی که عکس ارزان فیلم را به نمایش گذاشت و سال آینده۱۳۹۷، سینما در شیراز صد ساله می شود. هشت سال پس از ان در ۱۳۰۷، به روایت ابراهیم گلستان، محمدخان هندی در خیابان داریوش، سینمایی را راه اندازی کرد. یک سال بعد نخستین سینماهای شغل ای شیراز، سینما خورشید و سینما دیده بان که بعدها مایاک و تاج خوانده گردید، ساخته گردیدند.        

بیست سال ساخت فیلم و سینما در ایران و شیراز به اغما رفت تا سال ۱۳۳۰ که سینما تئاتر رکس در خیابان داریوش به تلاش علی محزون راه اندازی گردید. .

او در قسمت دیگری از اظهارات خودبا اشاره به گشایش سینما فرهنگ در سال ۱۳۹۴ با نمایش فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی عنوان کرد: از ۱۳ سالن سینمایی شیراز در سال ۵۷  صرفا پنج سینمای سعدی، ایران، فلسطین، شیراز و پیام با همان خصوصیت های دهه چهل تا سال ۱۳۹۴ به فعالیت مشغول بودند.

همچنین یک سال بعد و بعد از ۴۸  سال از آخرین سال ساخت سینما در شیراز و بعد از ۳۸ سال از برتری انقلاب اسلامی، در میلاد فرخنده امام رضا (ع) پردیس سینمایی گلستان با سه سالن، بعنوان نخستین سینمای پیشرفته و نرمال شیراز به بهره برداری رسید  و با استقبال همشهریان عزیز توانست رده اول کشور را در راستای ضریب اشغال صندلی به خود تعلق دهد.

مجموعه فرهنگی هنری هنر شهر آفتاب، هشت سالن سینمایی با حجم ۱۵۰۰ صندلی دارد؛ در این مجموعه سالن های عمومی، سینماتِک، سالن کودکان و نوجوانان، سالن ۳D، سالن سینمای هنری و چندمنظوره، کتابفروشی، کافه کتاب و نگارخانه وجود دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار