رئیس ناحیه هفت آموزش و پرورش مشهد گفت: نخستین بوفه الکترونیک مدارس خراسان رضوی در راستای تغذیه سالم دانش آموزان در این ناحیه آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۵۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 09 December 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا کمالی روز شنبه افزود: این بوفه الترونیک در قالب یک نرم افزار در سامانه اندروید با ایده یکی از مدیران مدارس طراحی و اجرا شده است.
وی ادامه داد: این طرح با هدف نظارت و تمرکز والدین بر روی تغذیه فرزندانشان اجرا می شود. فلسفه راه اندازی بوفه الکترونیک نظارت اولیاء بر روی تغذیه فرزند و سفارش برنامه غذایی برای هفت تا 10 روز است. هر سفارش برای دو روز بعد ثبت می شود و منوی تغذیه ارائه شده در این نرم افزار کاملا مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قیمت آن نیز مناسب و همراه با اقتصاد خانواده است.
رئیس ناحیه هفت آموزش و پرورش مشهد گفت: فعالسازی و اجرای این بوفه برای 6 مدرسه در همین ناحیه آموزش و پرورش به صورت آزمایشی صورت گرفته است. برنامه غذایی این نرم افزار دارای 18 قلم مواد غذایی مورد تائید است و افزودن هر قلم خوراکی باید پس از طی مراحل تائید دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شود.
وی افزود: تلاش می شود با اجرای آزمایشی آن معایب و محاسن این نرم افزار شناسایی و با اصلاح ایرادات احتمالی نسبت به ارتقای آن در جهت مطلوب اقدام و اجرای آن را به سطح مدارس مشهد و استان خراسان رضوی تسری داد.
آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد دارای 300 مدرسه دولتی و غیردولتی با حدود 79 هزار دانش آموز است.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است که حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار