آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در مازندران همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که ثبت نام شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir از امروز ۱۸ آذر تا ۲۰ دی، امکان پذیر است.
کد خبر: ۵۳۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 09 December 2017
به گزارش تابناک : محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز (18 آذر) گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، پنج شنبه (10 اسفند) همزمان با سراسر کشور در دیار علویان، برگزار می شود.
 
وی اظهار کرد: آموزش معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به شمار می آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه، پیگیری می شود.
 
فوقی تصریح کرد: مجموعه فعالیت های قرآنی به ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت راهبردی برخوردار است که به همین خاطر می توان، برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت را به عنوان یکی از اقدامات مهم، لازم و تاثیرگذار، در کنار حمایت های مادی و معنوی از فعالیت ها و برنامه های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، بیان کرد.
 
وی بیان کرد: برای نخستین بار در سال جاری به صورت مشارکتی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای قرآنی کشور، آزمونی با عنوان «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» برگزار می شود تا علاوه بر ایجاد یک انسجام سازمانی در بین نهادها و مراکز قرآنی کشور، زمینه مشارکت هر چه بیشتر علاقه مندان به عرصه سنجش آموزه های قرآنی، فراهم شود.
 
فوقی، تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان جهت فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی جوانان و نوجوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت را اهداف برگزاری این آزمون، اعلام کرد.
 
وی ابراز کرد: آزمون کتبی تمامی رشته ها، پنج شنبه (10 اسفند)، آزمون الکترونیکی درک و معنا و تدبر در قرآن، شنبه (12 اسفند)، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان، شنبه (12-17 اسفند) برگزار می شود.
 
فوقی در خصوص شرایط ثبت نام، گفت: شرکت در تمامی رشته های آزمون برای تمام داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد و هر داوطلب از میان رشته های آزمون، مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است اما شرکت در آزمون برای عوامل برگزاری اعم از پرسنل دفتر قرآنی اداره کل استان، پرسنل حراست اداره کل استان و سایر عوامل اجرایی در استان و شهرستان، ممنوع است و عوامل برگزاری آزمون می توانند در صورت تمایل در آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر قرآن در روز شنبه، 12 اسفند شرکت کنند.
 
وی درخصوص نحوه ثبت نام، اظهار کرد: ثبت نام شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir از 18 آذر تا 20 دی، امکان پذیر است و زمان ویرایش اطلاعات، همزمان با شروع و پایان ثبت نام است و اول بهمن تا نهم اسفند، کارت ورود به جلسه آزمون، صادر می شود.
 
فوقی بیان کرد: این آزمون در چهار موضوع حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(علیهم السلام) و انس با قرآن و در 24 رشته برگزار می شود.
 
وی ابراز کرد: پس از اعلام نتایج آزمون به برگزیدگان آزمون اعم از قرآن آموزان، موسسات و مراکز قرآنی موفق، جوایز نقدی اهدا می شود و به تمامی شرکت کنندگانی که امتیاز بالای 95 را در تمامی رشته ها کسب کرده باشند، لوح تقدیر اعطاء خواهد شد و به تمام نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند، گواهی نامه پایان دوره، اهداء می شود.
 
فوقی گفت: حد نصاب قبولی در آزمون جهت اعطاء گواهینامه در آزمون کتبی، نمره 70 به بالا، آزمون شفاهی، نمره 75 به بالا و آزمون الکترونیکی، نمره 70 به بالا است.
 
 



منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار