مهدی سالیانی مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: طول خطوط ریلی استان خراسان رضوی به بیش از 1500 کیلومتر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۳۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 10 December 2017
به گزارش تابناک : خراسان رضوی با انتقال 50 درصد از مسافران ریلی کشور در ایام پیک سفر سهم بزرگی در حمل‌و‌نقل ریلی مسافری را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با طول خطوط اصلی ۷۳۹ کیلومتر و طول خطوط فرعی و صنعتی ۲۸۳ کیلومتر در پایان برنامه ششم توسعه  با افزایش 570 کیلومتری به بیش از یک هزار و 500 کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی درباره برنامه‌های افزایش خطوط این استان  گفت: از تعداد 22 طرح ریلی سه طرح مهم شامل راه‌آهن مشهد – بیرجند – زاهدان به طول 770 کیلومتر، راه‌آهن مشهد- فریمان - دوغارون به طول 220 کیلومتر و خط ریلی مشهد به شهر جدید گلبهار- چناران به  طول 50 کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال اجراست.

مهدی سالیانی گفت: از  سه هزار و 430 کیلومتر راه‌آهن در حال احداث در کل کشور، 570 کیلومتر آن در حوزه استان خراسان رضوی است که  معادل یک‌هفتم کل مسیر ریلی در حال ساخت کشور است.

او افزود: هم‌اکنون قرارداد زیرسازی قطعه اول مسیر مشهد - بیرجند - زاهدان به طول 40 کیلومتر از ایستگاه یونسی به سمت گناباد طی هفته گذشته به استان ابلاغ‌شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: خط آهن مشهد - بیرجند - زاهدان کشورهای آسیای میانه را به بندر چابهار وصل کرده و زمینه رونق این بندر و توسعه ترانزیت از این مسیر را فراهم می‌کند.

او گفت: پروژه ریلی مشهد - گلبهار هم در حال انجام است که امیدواریم با تخصیص منابع مناسب سریع‌تر به انجام رسیده و نقطه کانونی جمعیتی در این شهر جدید را به کلان‌شهر مشهد وصل کرده و رفت‌وآمدها را تسهیل نماید.

سالیانی افزود: قطار مشهد - فریمان - دوغارون هم که تا دوغارون و ابتدای خاک افغانستان به انجام رسیده است هم‌اکنون در حال پیگیری برای انجام بخش دیگر آن از دوغارون تا هرات افغانستان است.





منبع : تین نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار