پس از اعتراض مردمی نسبت به خطوط بی آر تی؛
مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد نسبت به جمع‌آوری نرده‌های خط ۳ بی.آر.تی مشهد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۳۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 11 December 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ علی‌اصغر نیشابوری با اشاره به جمع‌آوری بخشی از نرده‌های خط 3 بی.آر.تی مشهد اظهار داشت: این جمع‌آوری از سمت ما نبوده و بخشی از نرده‌ها در خیابان شیرازی حدفاصل میدان توحید تا میدان شهدا توسط کسبه آن منطقه جمع‌آوری شده و با ورود نیروی انتظامی در حال نصب مجدد است. علاوه بر این نرده‌گذاری حدفاصل میدان توحید تا سمت چهارراه ابوطالب را کامل اجرا نکرده بودیم و در حال نصب بودیم و فعلاً متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه نرده‌گذاری در میدان توحید تا چهارراه ابوطالب با اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده است افزود: نماینده پلیس راهور نیز در جلسه‌ای در این حوزه حضور داشته و اطلاعی ندارم آیا مصوبه جدیدی برای این جمع‌آوری داشتند یا خیر.

نیشابوری ادامه داد: چاره‌ای جز اجرای مسیر بی.آر.تی در مشهد نداریم؛ در مسائل این‌چنینی که تبعات اجتماعی نیز دارد سلایق و نظرات مختلف مطرح می‌شود و واقعیت این است که در 5 تا 6 سال گذشته حتی به طول یک متر مسیر بی.آر.تی ایجاد نکردیم و این یک واقعیتی است که باید با کمال تاسف عنوان کنیم.

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: باز با کمال تاسف باید بگوئیم تعداد روزهای ناسالم ما با شهر تهران در سال‌جاری برابری می‌کند و این بسیار جای تاسف دارد و طبق مطالعاتی که صورت گرفته سهم منابع آلاینده متحرک (ماشین، موتورسیکلت و وسایل نقلیه) در آلایندگی هوا حدود 70 درصد بوده و حتی تا 90 درصد عنوان شده است.

نیشابوری افزود: باید به حمل و نقل عمومی اولویت دهیم زیرا محدودیت‌هایی برای خودروهای شخصی ایجاد می‌کند و این را باید بپذیریم تا مردم به خودروهای حمل و نقل عمومی روی بیاورند. 2250 کیلومتر طول خطوط اتوبوسرانی ما در مشهد است و متاسفانه خطوط ویژه‌ای که احداث شده به طول 16 کیلومتر است و اینها با یکدیگر تناسبی ندارد و سهم خودروهای حمل و نقل عمومی از معابر شهری را نداده‌ایم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار