نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگرچه دولت در لایحه بودجه ۹۷ به شهرداری‌ها توجه داشته است اما در برخی از موارد نیز نکاتی را از یاد برده است.
کد خبر: ۵۳۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 12 December 2017
سیدابراهیم امینی در ابتدای بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در غیاب محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، ریاست این جلسه را برعهده داشت، اظهار کرد: در هفته جاری لایحه بودجه 97 دولت توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی تصریح کرد: در این لایحه خوشبختانه مواردی پیش‌بینی شده که می‌تواند تاثیر خوبی در کارکردهای شهرداری‌ها از جمله بحث ساماندهی حمل و نقل عمومی، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، ساماندهی بافت‌های فرسوده و حمل و نقل ریلی داشته باشند. 

امینی ضمن تشکر از توجه دولت به موارد اشاره شده بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم که این موارد را تایید و در نهایت تصویب کنند. چرا که این موارد تاثیر بسیاری در رفع مشکلات شهرها و کلانشهرها خواهد داشت.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین به برخی از موارد نیامده در لایحه بودجه دولت انتقاد کرد و گفت: در این خصوص امیدواریم نمایندگان مجلس همت کنند و به موضوعات مورد توجه ورود داشته باشند و اعتبارات لازم را پیش‌بینی کنند. 

وی گفت: از جمله این موارد می‌شود به اضافه شدن حامل‌های انرژی که در دنیا یک اصل جا افتاده است اشاره کرد که معمولا این اضافه درآمدها و مابه‌التفاوت‌های قیمت‌های انرژی به موارد شهری اختصاص پیدا می‌کند.

امینی ادامه داد: دولت و مجلس در کنار شوراها و شهرداری‌ها قرار دارند و این می‌تواند در رفع مشکلات شهرها موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار