با حضور مسؤولان استانی
دومین پلاک طرح ماندگار با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی دیگر از مسؤولان استانی رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دومین پلاک طرح ماندگار با حضور محمدعلی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی دیگر از مسؤولان استانی صبح امروز رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: دومین پلاک طرح ماندگار بر سر درب منزل سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی نصب شده است.

محمدعلی حضرتی‌ها افزود: پلاک ماندگار بر سر درب منازلی که شخصیت‌های بزرگ فرهنگ، هنر و ادب کشور زندگی می‌کردند، نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب این پلاک‌ها با هدف معرفی شخصیت‌های برجسته کشوری به گردشگران و نسل جدید است تا آن‌ها بیشتر با این شخصیت‌ها آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی محل سکونت هنرمندان، هویت‌بخشی به محله که چنین شخصیت‌های زندگی می‌کردند و افزایش ارزش‌های فرهنگی یک منطقه از اهداف اجرای پلاک ماندگار است.

حضرتی‌ها عنوان کرد: ظاهر این پلاک‌ها در سراسر کشور یکسان تهیه شده و به دو زبان فارسی و انگلیسی نام شخصیت‌ها درج شده است.

این مسؤول بیان کرد: در نصب پلاک‌ها، شخصیت‌هایی شناسایی شده که در طول زندگی خود فعالیت‌ها و کارهای بزرگی را در حراست از ارزش‌های دینی، فرهنگی و هنری انجام دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی هم از شخصیت‌های برجسته استان بوده که نقش بسزایی در پیروزی هشت سال دفاع مقدس داشته است.

حضرتی‌ها ادامه داد: با معرفی این شخصیت بزرگوار می‌توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای فرهنگ کشور گام‌‌های مؤثری برداشت.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های بزرگ دیگر استان قزوین معرفی می‌شود، مطرح کرد: مرحوم آیت‌اله صامت و انصاری از دیگر شخصیت‌هایی است که پلاک ماندگار آن‌ها به زودی بر سر درب منزل این بزرگان نصب و رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: نخستین پلاک ماندگار فقیه، مفسر، فیلسوف و مدرس علوم دینی آیت‌الله حاج سیدعباس ابوترابی بر سر درب این روحانی بزرگوار نصب و رونمایی شده است.

گفتنی است، سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از 60 مأموریت جنگی موفق در 15 مرداد سال 66 بعد از انجام عملیات شناسایی یکی از مناطق جنگی به فیض شهادت نایل آمد.

شهید بابایی که در سال 1329 در قزوین متولد شد و در هنگام شهادت 37 سال داشت و دارای سه فرزند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار