در جلسه حضور بانوی اصلاح طلب در یاسوج چه گذشت؟
مرجان کاووسی : امروز فضای گفتگو امن نیست بلکه امنیتی است و ما معتقدیم که فضایی که دانشگاه را امنیتی می کند باید نقد بشود و این نقد توسط دانشجو باشد و این دانشجو باید بدون ستاره مراحل تحصیل خود را طی کند.
کد خبر: ۵۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 13 December 2017
شب گذشته و با تاخیر چند روزه جلسه ای به مناسبت روز دانشجو به همت  انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن حکیم جرجانی با حضور مرجان کاووسی ، عضو مجمع زنان اصلاح طلب و عضو حزب ارده ملت برگزار شد.
 
ممانعت از حضور برخی خبرنگاران
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این جلسه از همان ابتدا به حاشیه رفت ، چرا که سعی شده بود ، رسانه ها، به جز یکی دو مورد خاص ! مطلع نشوند و از طرف دیگر پس از آگاهی رسانه ها و حضور در محل ممانعت شدیدی برای آن ها ایجاد شد که نهایتا عده ای نتوانستند به سالن وارد شوند و عده ای هم با سماجت بالاخره وارد محل برگزاری نشست شدند.
اما این محدودیت و کج سلیقگی برگزار کنندگان باعث نشد که خبر و حاشیه های این نشست منعکس نشود و آنچه منتشر می شود اخبار انتشاری این جلسه در رسانه ها است.
 
از  

بنا بر این گزارش ، این جلسه اما با حاشیه هایی همراه بوده است که در ابتدا می توان به عدم اجازه ورود خبرنگاران به محل برگزاری جلسه اشاره کرد که با پافشاری خبرنگاران بالاخره این مشکل حل شد و تعدادی از خبرنگاران پشت در مانده وارد سالن شدند.
درگیری فیزیکی در جلسه
مسئول تشکل وحدت اسلامی اولین کسی بود که به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت و حمایت از روحانی گفت: ما همچنان منتظر تحقق وعده های آقای روحانی هستیم که این سخنان با همهمه دانشجویان حاضر در سالن همراه بود و به درگیری فیزیکی انجامید و باعث شد دقایقی از وقت سالن را به خود اختصاص دهد تا اینکه با مداخله افراد حاضر در جلسه این همهمه پایان یافت.

یکی دیگر از دانشجویان پشت تریبون قرار گرفت و به خواندن بیانیه پرداخت. این بیانیه که به نقد دولت احمدی نژاد می پرداخت همه عملکرد این دولت را زیر سوال برد که البته این موضوع نیز با اعتراض هایی از سوی برخی دانشجویان همراه بود و این دانشجو در پایان نیز احمدی نژاد را فتنه گر خطاب کرد و از تریبون پایین آمد.
 
تنها چیزی که موجب توسعه در کشور نشده است سخنرانی است
سخنران برنامه مرجان کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح طلب و عضور و رئیس کمیته زنان حزب اراده ملت ایران بود که سخنرانی خود را با "سلام بر روشنگری و اصلاحات" آغاز کرد و گفت: سلام بر دانشگاه، سلام بر آزادی و سلام بر دانشجو و اندیشه و قلم.مخالفان آزادی را به حق و آزادی خواهان را به صبر توصیه می کنیم (تشویق حضار)

عضو و رئیس کمیته زنان حزب اراده ملت ایران افزود: اعتقادی به سخنرانی نخواهم پرداخت و معتقدم تنها چیزی که موجب توسعه در کشور نشده است سخنرانی است و زودتر به پرسش و پاسخ خواهیم پرداخت.
وی به سردی و کمرنگ شدن جنبش‌های دانشجویی در سال‌های گذشته اشاره‌ای کرد و گفت: چالشی که جنبش دانشجویی با آن مواجه است، عدم نیروهای فعال و جریان‌ساز در جریانات دانشجویی می‌باشد، سطحی شدن فعالیت‌های دانشجویی و بی‌محتوایی نشریات دانشجویی نیز از دیگر چالش‌های جنبش دانشجویی به شمار می‌رود.
 
پیام برای کسانی که نمی خواهند دانشگاه سیاسی باشد پیام داریم
کاووسی در ادامه تصریح کرد: حتماً باید تولید محتوا در فعالیت‌ها و نشریات دانشجویی وجود داشته باشد.
وی افزود: امروز جنبش دانشجویی در جامعه نقش موثری در تحولات دارد و یکی از چالش های جنبش دانشجویی عدم وجود دانشجوی فعال در دانشگاه ها است و فضای دانشگاهی و نقادانه باید فعال تر از هر زمانی باشد.

کاووسی گفت: ما برای کسانی که بر خلاف نظر امام خمینی(ره) که فرمودند دانشگاه‌ها مبدأ همه تحولات سیاسی و اجتماعی و نمی‌خواهند دانشجو سیاسی باشد، پیام داریم، برای کسانی که بر خلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند، خدا لعنت کند، کسانی را که نمی‌خواهند دانشگاه سیاسی باشد، ما برای آنهایی که نقش دانشگاه را در نقد قدرت حاکم منکر می‌شوند، و مانع و سدی در مقابل جنبش‌های دانشجویی می‌شوند، پیام داریم.
ترس از سرکوب و فضای که در برخی دانشگاه‌ها
این فعال سیاسی کشور گفت: امروز باید بپذیریم و اعلام می‌کنم که نقش جنبش دانشجویی در این برهه کمتر از نقشی که در دوره‌های مختلف ایفا کرده‌اند، نیست. هم دانشجویان، هم قدرتمندان و هم جامعه به این نقش صحه می‌گذارند. امروز جنبش دانشجویی و فعالیت‌های آزادخواهانه آنان توأم با حرکت‌های عقلانی است. امروز همه بر این باورند که این نقش تاریخی دانشجویی و روند مطالبه‌گرایانه آنها ادامه داشته باشد.
 
از  
 
وی افزود: ترس از سرکوب و فضای که در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد، فضای تهدید و ارعاب که دانشجویان با آن روبرو هستند، عواملی هستند که سبب کمرنگ شدن فعالیت‌های دانشجویی شده است. قطعاً دانشجو کسانی که در حال فاسد شدن است را باید نقد کند.
کسانی که فضای دانشگاه را امنیتی می کنند باید نقد شوند/چرایی حصر و محدودیت خاتمی را نقد کنید
عضو حزب اراده ملت ایران در ادامه گفت: امروز وضعیت اجتماعی جامعه خوب نیست، آسیب‌های اجتماعی در بحرانی‌ترین حالت خودش قرار گرفته است، وضعیت اشتغال برای فارغ التحصیلان و دانشجویان مناسب نیست بنابراین جنبش دانشجویی باید فعال‌تر از هر زمان دیگری عمل کند. ما مسیر انقلاب و ارمان های جنبش را دنبال خواهیم کرد تا هیچکس با حصر از گردونه خارج نشود.
کاووسی گفت: ما معتقدیم کسانی که فضای دانشگاه را امنیتی می‌کنند، باید توسط دانشجویان نقد شوند. ولو آن که دانشجو ستاره‌دار و یا بدون ستاره این فضاها را پشت سر بگذارند. معتقدیم فضای دانشگاه باید نقد شود و معتقدیم کسانی که برای چهره‌های سیاسی محدودیت ایجاد می‌کند، نیز باید نقد شوند و باید جریان‌ها نقد شوند. و این نقد توسط دانشجو باشد و این دانشجو باید بدون ستاره مراحل تخصیل خود را طی کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خواستار نقد چرایی حصر و محدود کردن «خاتمی» شد و افزود: باید در مسیر جریان اصلی خودش و آرام، جنبش مقدس دانشجویی مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
وی گفت: روزی که آزادی برای همه شهروندان وجود داشته باشد، مطالبه دانشجویان و جریان آزادی‌خواه است و کسی را نباید از گردونه سیاست خارج کنیم.
 
از  

کاوسی اظهار کرد: برای بالندگی جامعه نیازمند دانشجوی بالنده و توانمند هستیم و معتقدیم فضای دانشجویی باید نقد کند کسانی را که مانع از بیان حرف های دانشجو می شوند چرا که دانشجویان می‌توانند با رفتارها و عملکردشان جامعه را متأثر از خود کنند. 
آقای روحانی منتظر تحقق وعده هایتان هستیم
عضو مجمع زنان اصلاح طلب کشور ابراز داشت: پیام ما برای حسن روحانی این است که دانشجویان با تحلیل وعده های شما به شما رای دادند و منتظر عمل به وعدهایتان هستند.
کاووسی در ادامه خطاب به روحانی رئیس جمهور ایران گفت: همه این دانشجویان در اردیبهشت ماه پای صندوق‌های رأی امدند، اما یک سووال از شما دارند، معتقدیم که فضای امنیتی بر سر دانشگاه‌ها برداشته شد، اما آیا به آزادی سیاسی دانشجویان چقدر معتقد هستید. آیا از آمار دانشجویان ستاره‌دار اطلاع دارید. به وعده‌هایی که داده‌اید، چقدر عمل کرده‌اید.
وی افزود:به امید روزی هستیم که هیچ محدودیتی برای هیچ فرد آزادی‌خواهی و دانشجویی وجود نداشته باشد.
مرجان کاووسی سخنان خود را اینگونه پایان داد:
به سان رود ، که در نشیب دره سر به سنگ می‌زند ،رونده باش
امید هیچ معجزه‌ای ز مرده نیست، ، زنده باش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
احمدی نژادخوب یابدبرااستان ماخیلی خوب بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
عملکرد روحانی واصلاحطلبان باعث شد که بگیم خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار