با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی؛مخزن 16هزار مترمکعبی ذخیره نفتای سوم پتروشیمی تبریز به بهره‌برداری رسید
پروژه مخزن سقف شناور 16هزار مترمکعبی ذخیره نفتای سوم مجتمع پتروشیمی تبریز با صرف 81 میلیارد ریال هزینه در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 13 December 2017

به گزارش تابناک تبریز، این پروژه در مدت 15 ماه اجرا شده و استانداردهای مورد استفاده در آن، شامل API-650 برای طراحی مخزن، NFPA برای سیستم اطفای حریق و ASME برای انتخاب متریال، جوشکاری و تست‌های غیر مخرب است.

در این مراسم همچنین عملیات اجرایی مخزن سقف شناور 16هزار مترمکعبی ذخیره نفتای چهار مجتمع با برآورد هزینه 130 میلیارد ریال آغاز شد.

پیش‌بینی می‌شود طراحی ومهندسی، خرید، ساخت، نصب، تست و راه‌اندازی این مخزن به همراه تغییرات مورد نیاز سایر مخازن سقف شناور در مدت 18 ماه و با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال عملیاتی شود.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح پروژه‌های پتروشیمی تبریز که با حضور استاندار آذربایجان شرقی در ساختمان مرکزی پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به خدمات، اقتصادی، صنعتی و اجتماعی پتروشیمی تبریز، موضوع محیط زیست را برای منطقه بسیار مهم دانست و اظهار کرد: آب، خاک و هوا و جنگل‌ها همه برای سالم سازی محیط بسیار اهمیت دارد و باید کاهش آلایندگی پتروشیمی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از ویژگی‌های پتروشیمی تبریز را تبدیل یک چهارم این مجتمع به فضای سبز عنوان کرد و افزود: پتروشیمی با وجود اینکه مدیریت زیست محیطی، مدیریت پسماند و مدیریت پایش آلاینده‌ها را در دستور کار دارد ولی باید اعتراضات محلات اطراف پتروشیمی هم شنیده شده و برای کاهش آلایندگی هوا در منطقه سریعاً اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم روستای همجوار «کوجووار» از نبود فیلتر و آلایندگی پتروشیمی گلایه داشتند ابراز داشت: باید پتروشیمی هرچه می‌تواند در کاهش آلایندگی زیست محیطی کار کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مضرات دریاچه ارومیه برای ما بس است و آلایندگی زیست محیطی صنایع باید کاهش یابد گفت: هیچ کس از دولت در مورد دریاچه ارومیه برای ما و مردم پاسخگو نیست.

وی ابراز داشت: باید مضرات کارخانجات و پتروشیمی و... به حداقل برسد تا مردم آسیب نبینند.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان، توجه به محیط زیست را در کنار توجه به توسعه ضروری و مهم دانست و گفت: طرح‌های توسعه محور مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه تبریز باید بر مبنای حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به فضای زندگی مردم باشد.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :